Avatar billede bossen29 Nybegynder
08. august 2006 - 13:47 Der er 1 løsning

Søgefunktion finder ik søgeord med ø

Hej.
Jeg sidder og leger med min søgefunktion på min hjemmeside.
Og har i den forbindelse lige fundet ud af at søger man på f.eks. blå (som indgår på mine sider) så finder den ik noget. Det samme med æ og å.
Smider lige noget af koden nedenunder her og håber nogen kan hjælpe(skal lige siges jeg er ik en haj til diverse "fagudtryk", så gør det enkelt)

$colname_rsResultat = "1";
if (isset($_GET['search'])) {
  $colname_rsResultat = (get_magic_quotes_gpc()) ? $_GET['search'] : addslashes($_GET['search']);
}
mysql_select_db($database_cms, $cms);
$query_rsResultat = sprintf("SELECT id, mainid, overskrift, navn FROM sideindhold WHERE overskrift LIKE '%%%s%%'", $colname_rsResultat);
$rsResultat = mysql_query($query_rsResultat, $cms) or die(mysql_error());
$row_rsResultat = mysql_fetch_assoc($rsResultat);
$totalRows_rsResultat = mysql_num_rows($rsResultat);

Kim
Avatar billede bossen29 Nybegynder
30. august 2007 - 17:20 #1
lukker