Avatar billede jumbojet Nybegynder
08. august 2006 - 11:05 Der er 9 kommentarer

Kan ikke bruge internet explorer når VPN kører

Jeg kan ikke komme på internettet via internet explorer når jeg har startet min Cisco VPN klient og connected?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. august 2006 - 11:11 #1
det er skam meget normalt at VPN lukker for alt andet internet forbindelse end lige VPN linket. det er jo det der gør det sikkert :) at andre ikke kan "kigge med"
Avatar billede jumbojet Nybegynder
08. august 2006 - 11:25 #2
Yeps, det ved jeg. men jeg troede man kunne starte en ny session op således man havde en tunnel kørende til firmaserveren, samtidig med at man kunne starte en session således man kunne sidde og surfe lokalt?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. august 2006 - 11:31 #3
hmm, ikke hvad jeg ved af.. alle de VPN'er jeg har sat op har det været én "lukket" linie, hvor man så har kunne surfe gennem firmaets internet
Avatar billede jumbojet Nybegynder
08. august 2006 - 11:45 #4
har du surfet via terminal eller anden remote software på en pc der stod i firmaet, eller hvordan skal det forstås?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. august 2006 - 11:50 #5
hmm.. tror nok det var en proxyserver der stod i firmaet som jeg kunne køre internet explorer gennem når jeg var på vpn'en. kan ikke helt huske senariet dog, er lang tid siden jeg sidst har rodet med det, og det kan da godt være de har ændret VPN fra dengang til i dag :)
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2006 - 12:04 #6
Det der skal konfigureres er: "Split tunneling". Det skal sættes op på Cisco Firewallen.
:-)
Avatar billede jumbojet Nybegynder
08. august 2006 - 12:39 #7
Okay, har du noget setup på det...kommandoer eller lignende?
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2006 - 14:38 #8
Desværre, kender ikke så meget til Cisco. Prøv at søge på Google "Cisco Split tunneling".
:-)
Avatar billede snakeeye Nybegynder
11. august 2006 - 13:13 #9
Kender ikke lige til Cisco VPN, men med windows standart VPN kan man sætte den op til at ikke bruge VPN forbindelsen som gateway. Dette bevirker at alt forbindelse stadig ryger igennem dit netværk og ikke igennem firmaserveren. Og samtidig kan du godt få fat på de ting som du skal gennem VPN