Avatar billede Slettet bruger
08. august 2006 - 09:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Visning af store og små tal i samme diagram

Hej

Jeg skal lave et søjlediagram i Ecxel. Diagrammet indeholder tal varierende fra 5500 til 11. Når jeg viser søjlerne i samme diagram kan man jo stort set ikke se søjlerne der er under 50 i værdi. Der er kun én værdi der er højere end 1300. Så jeg tænkte om det er muligt at lave en skala der går fra 0 til 1500 og så springer alle værdierne op til f.eks. 5000 over. Derefter kan man så vise fra 5000 til 6000.

Eller er eneste mulighed, at eksportere grafen til et tegneprogram og manipulere med den der.

På forhånd tak.
Avatar billede jarlq Nybegynder
08. august 2006 - 09:55 #1
Umiddelbart er det, så vidt jeg ved ikke muligt at lave en skala der springer værdier over. Men hvis du i stedet laver en logaritmisk skala kan du få vist alle værdierne uden problemer.
Dette gør du ved at højreklikke på aksen der går fra 11 til 5500. Vælg formater akse. vælg fanebladet skala. Marker boksen logaritmisk skala
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2006 - 11:02 #2
Jeg lukker sagen, da det åbenbart ikke lader sig gøre. Det hastede lidt så jeg har via et tegneprogram fået det til at virke.