Avatar billede christ Nybegynder
07. august 2006 - 21:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rounded rectangle uden fyld?

Hej

Er det ikke muligt at lave en rounded rectangle uden farvefyld?
Og så selv vælge farven/tykkelsen på stregen?

Christ
Avatar billede falcon59 Nybegynder
08. august 2006 - 12:41 #1
Hmm  - Tilsyneladende et ment spørgsmål, men jeg kan nu heller ikke lige finde den lette løsning.

Indtil vi finder den kan du jo lave dit "Rounded rectangle" i den farve du vil have kanten og så enten med viskelæderet ellermed en markering fjerne "indmaden"

Håber du kan bruge det, men kigger videre efter en lettere løsning.
Falcon59
Avatar billede weblex Nybegynder
08. august 2006 - 16:10 #2
Hmmm... der er mange måder:

1) Lav en rounded rectangle (med fyld) på et lag og en stroke på et andet lag (Marker figuren - Edit - Stroke...)

2) Lav en rounded rectangle (med fyld). Lav en stroke vha. af layer-styles og sæt fill til 0%

3) Lav din rounded rectangle som en path og vælg Stroke with brush i layerpaletten.

Og der er sikkert flere måder :)
Avatar billede falcon59 Nybegynder
08. august 2006 - 19:02 #3
Det lyder som gode svar :-)
Avatar billede christ Nybegynder
08. august 2006 - 19:58 #4
Jeg brugte ImageReady til a lave det.

1) Rounded Rectangle Marquee Tool

2) 'Edit' - 'Stroke'

3) 'Edit in Photoshop'

4) 'Save for web'...

Christ

Tak for svar.