Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
07. august 2006 - 13:24 Der er 10 kommentarer

Win lukker ned

Jeg har et problem med min com. Når jeg spiller World Of Warcraft og så vil køre teamspeak på samme tid lukker den pludselig ned. Altså lige som om at man trykker på genstart knappen på harddisken. Nå den så åbner op igen starter den som om den er blevet lukket rigtigt. Det sker kun når jeg kører et snakke program (ts2 & Vent) sammen med wow. Jeg kan sagtens spille når jeg ikke kører de programmer. Når jeg går ind i min logbog bagefter for at se hvad der er sket er der følgende fejl mange gange efter hinanden: Type: Fejl - kilde: Usernv - Kategori : Ingen - Hændelse: 1090 - Bruger: System.

Ved ikke om den fejl hjælper noget, men det er det eneste jeg kan finde som måske beskriver problemet.

Har lige genins. mit win xp for at se om det løste problemet, men nej.

Com er også blevet utrolig langsom, fx hvis jeg ins noget så kan jeg næste ikke lave andet på den for det hele hakker og bevæger sig utrolig langsomt.

Håber der er nogle der har en ide til hvad man kan gøre

Venlig hilsen

Morten
Avatar billede hcma Novice
07. august 2006 - 14:21 #1
den er svær, da hændelse 1090 er en såkaldt udefinerbar error kode.
lydkort, netkort, grafikkort, defekte ram o.s.v. ?????
Avatar billede stig3 Mester
07. august 2006 - 14:49 #2
Jeg er enig i at det lyder som defekt hardware. grafikkort, ram og lydkort er overvejende sandsynligt.

Prøv at slå automatisk genstart fra:
- Højreklik "denne computer" og vælg egenskaber.
- Avanceret
- Startup and recovery (min er engelsk)
- Egenskaber
- Her fjerner du fluebenet i automatisk genstart

Dermed kan det være den kommer med en fejlbesked vi kan bruge i stedet for at genstarte.
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
09. august 2006 - 23:23 #3
hmmmmm computeren har ikke lukket ned siden jeg lavede om på det med automatisk genstart og der har heller ikke været nogle fejlmeldinger, men jeg prøver lige at vente med at juble lidt endnu :)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
09. august 2006 - 23:30 #4
havde præcis samme fejl da jeg spillede WoW og var på Teamspeak samtidig.. de programmer har det åbenbart ikke helt godt sammen :P
Avatar billede soco Nybegynder
15. august 2006 - 09:40 #5
Hvor meget ram har du, hvor stor strømforsyningen har du?
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
15. august 2006 - 14:48 #6
Så skete det igen. Den lukkede ned også selv om at jeg har slået automatisk genstart fra. Og der kom ingen nye fejlmeldinger. kun de samme som før i logbogen.

Jeg har 1024 mb ram i og har lige fået en nye strømforsyning sat i. Den burde være stor nok, men ved ikke lige hvor stor den er.
Avatar billede stig3 Mester
16. august 2006 - 21:57 #7
Tror ikke det er Ram og grafikkort når den ikke når at skrive noget. Det kunne desværre godt tyde på det er strømforsyningen.

Har du stadig den gamle du kan prøve at bytte med ?
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
17. august 2006 - 00:45 #8
Nej. Det var der også inden jeg skiftede strømforsyningen. Det bla. derfor jeg skiftede den. så tror ikke det er det, men er selvfølgelig ikke sikker
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
18. august 2006 - 11:34 #9
Da jeg startede min com op her til morgen. kom der er en fejlmelding som jeg ikke har set før: blå skærm hvor der bla. stod: IRQL_NOT_OR_LOESS_OR EQUAL
og senere stod der: tekniske oplysninger:
xxx stop: 0x0000000A (0x00000006, 0x00000001c, 0x00000001, 0x804E2058)

Ved ikke hvad det betyder, men måske det kan hjælpe jer? Det foprsvandt da jeg genstartede com.!!!
Avatar billede nva Praktikant
18. august 2006 - 11:43 #10