Avatar billede dresen Nybegynder
07. august 2006 - 11:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vise modificeret data

Hej eksperter

Jeg har oprettet en database hvori jeg gemmer "huskesedler". Når der oprettes en ny huskeseddel anføres denne med en oprettelsesdato.

Til at vise mine data bruger jeg et gridview. Gridviewet er forbundet til en klasse i mit BLL vha en objectdatasource - der returneres pt. DataTables. Klassen kalder metoder i mit DAL som består af et DataSet.

Min målsætning og grunden til mit spørgsmål er, at jeg gerne vil manipulere de data der hentes ind i BLL, og så præsentere dataene i forlængelse af de ændringer der er foretaget.

F.eks. kunne jeg godt tænke mig at beregne og vise alderen på en huskeseddel, i stedet for sedlens alder.

Hvordan gøres dette?

på forhånd tak

/dresen
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. august 2006 - 18:23 #1
Du kan lægge en kolonne på den aktuelle tabel i dataset'et, og indsætte det beregnede der - hvilket du så kan vise i grid'et.
Mvh
Avatar billede dresen Nybegynder
08. august 2006 - 09:21 #2
Hej snepnet

Tak for dit svar.

Hvordan bør jeg gøre dette? Skal det gøres i selve datasettet, så det er en mere "permanent løsning", eller bør/skal det programmeres i BLL.

Min forståelse er, at ovennævnte problemstilling er motiveret af præsentationslaget, hvorfor jeg umiddelbart ikke vil tro modellen skal tilpasses til dette.

/dresen
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. august 2006 - 13:51 #3
Det er du den bedste til at tage stilling til - du kan jo bare gøre det i forbindelse med præsentationen til at starte med ... Det kan jo altid flyttes hvis det begynder at give mere generel mening.
Mvh
Avatar billede dresen Nybegynder
29. marts 2007 - 20:51 #4
jeg får rigtig ryddet op (pinligt).

læg et svar :]
Avatar billede snepnet Nybegynder
29. marts 2007 - 22:16 #5
Hehe ... store oprydningsdag :o)
Mvh
Avatar billede dresen Nybegynder
09. april 2007 - 13:28 #6
:]