Avatar billede spazzer Nybegynder
07. august 2006 - 07:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Køb af deaktiveret domain?

Der er et optaget domain jeg gerne vil have.. når jeg laver en whois på ejer står der under status at det er deaktiveret. Jeg kan os se at det udløb 31/3 2006. Spørgsmålet er så om jeg kan købe dette domain på nogen måde? Det står jo stadig som optaget?
Avatar billede loproc Praktikant
07. august 2006 - 07:48 #1
Det er blokeret et halvt år frem så vidt jeg husker. Kikker lige nærmere....
Avatar billede loproc Praktikant
07. august 2006 - 07:55 #2
Hmmm, kan ikke finde det på dk hostmasters side, men skal lige have fat i dem senere i dag, så der kan jeg da eventuelt lige spørge en.
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
07. august 2006 - 08:21 #3
Hvis der er tale om en suspendering (domænet er ikke blevet betalt) ser det ud til at der vil gå 3 måneder før det frigives. En suspendering sker dog ikke samme dag som domænets udløbsdato.

Fra http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=66
Suspendering
Hvis du ikke betaler fornyelsesgebyret, suspenderer vi domænenavnet den første hverdag efter d. 14 i den efterfølgende måned.

Sletning
Når domænenavnet har været suspenderet i mere end tre måneder, sletter vi det. Derefter kan domænenavnet registreres af hvem som helst, der måtte ønske det.
Avatar billede spazzer Nybegynder
07. august 2006 - 08:38 #4
loproc, du må da gerne høre dem om sagen, og om der er andet at gøre end blot følge med på whois siden mht. at overtage domainet.. om man kan blive skrevet op?
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
07. august 2006 - 09:16 #5
http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=41 kan du komme i venteliste til et domæne.
Men det koster mere end at have domænet, og du ved ikke hvor i køen du er placeret.
Avatar billede loproc Praktikant
07. august 2006 - 10:40 #6
Jeg har lige talt med en fra DK hostmaster, og han siger at fra den dato domænet er expired, går der (ca.) 5,5 månede før domænet kan registreres af tredie part.
Avatar billede loproc Praktikant
07. august 2006 - 10:40 #7
(skulle have været et svar)
Avatar billede spazzer Nybegynder
07. august 2006 - 11:01 #8
Tak for hjælpen.. har skrevet mig på venteliste for at være mere sikker på at få det når det snart skulle blive frigivet