Avatar billede thelli Nybegynder
07. august 2006 - 00:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flyt Data

Hej
Dette er nok et banal spørgsmål

Jeg ved hvordan jeg ændre en sum i gennem flere felter
hvis jeg nu har et tekst feldt der er kopieret flere steder via celle nr.
hvordan gør jeg at hvis jeg skriver navnet 1 sted.
skriver celle navn de andre steder så jeg kun skal ændre 1 sted.

a1 kurt
c3 kurt (a1)
g45 kurt (a1)

ændre a1 til børge, så skulle de andre gerne ændre sig
hvordan ?? haster lidt
Avatar billede thegenuine Praktikant
07. august 2006 - 01:12 #1
Er ikke sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål korrekt, men prøver alligevel.
HVis du vil have det samme stående i de andre felter, som der står i a1, skriver du =a1 i c3, og det samme gælder for g45 =a1.
Kan du bruge det til noget!? Ellers må du lige uddybe din problemstilling.

The Genuine
Avatar billede thelli Nybegynder
07. august 2006 - 04:06 #2
det er rigtige, mendet virker ikke ved at skrive =og feldt nr
så skriver den kun nr i feldtet. kan du klare den rigte formel
det er office 2003
Avatar billede b_hansen Novice
07. august 2006 - 08:27 #3
Fejlen kan skyldes, at dine celler er formateret som tekst. Prøv at markere de relevante celler, Højreklik på en af de markerede celler. Vælg så Formater celler, fanebladet Tal. I venstre side skal du vælge Standard som Kategori.

Nu kan du så prøve at indtaste formlen i eksempelvis C3. Formlen ser sådan ud:
=A$1

Hvis du sætter et dollartegn, ændrer cellereferencen sig ikke, når du kopierer den. Hvis du "bare" indtaster formlen, kan du nøjes med =A1
Avatar billede thelli Nybegynder
07. august 2006 - 10:06 #4
u virker det, smid et svar
Avatar billede b_hansen Novice
07. august 2006 - 12:37 #5
ok
Avatar billede thelli Nybegynder
09. august 2006 - 02:34 #6
Kan du svare på dette, jeg har et felt med en tekst, kan den tekst blive stående til der bliver skrevet i et andet felt der så kopier sig til det feldt der er skrevet i
Avatar billede b_hansen Novice
09. august 2006 - 08:26 #7
Som udgangspunkt er svaret nej. Dog vil jeg tro, at man via vba kan lave noget, der udfører denne handling. Men det ligger uden for mine evner at lave *S*