Avatar billede boeglund Nybegynder
07. august 2006 - 00:13 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Er min strømforsyning for svag?

Hej derude..

Jeg har lige installeret TV-tuner kort i min pc, og min computer går konstant i stå. (den stopper helt op, nogle gange genstarter den bare, og andre gange fryser den bare)

Jeg har 2 HDD, 2 DVD-drev, Geforce Fx5600GT 256 mb GFX, og 6 USB-tilslutninger..

Min strømforsyning leverer 300 Watt..

Skal jeg have fat på en større, og hvor stor i så fald?
Avatar billede jacla Nybegynder
07. august 2006 - 01:31 #1
Jo det ville jeg mene, men du kan jo prøve at læse denne debat:

http://www.eksperten.dk/spm/723858
Avatar billede loproc Praktikant
07. august 2006 - 08:10 #3
Check eventuelt temperaturen, og dit airflow... Luft (og alt andet materiale) har det sådan at det varme luft ligger sig ovenpå det kolde, og derved stiger den varme luft opad.

Derfor skal du helst have en blæser der suger ind i bunden (kan monteres op mod forsiden) og en der blæser ud af bagenden (sidder oftest i strømforsyningen). Det kan være en god idé at lukke eventuelle huller i kabinettet med noget tape på indersiden, så der ikke trækkes "falsk luft" ind, og der ikke kommer ordentlig cirkulation.

Du kan checke temperaturen i bios, eller eventuelt med noget software der følger med de fleste bundkort. Med to harddiske, to DVD drev og et stort grafikkort kan der jo godt blive lidt varmt. Ofte reagerer bundkortet ved at genstarte maskinen spontant, men det kan lige så nemt bare "fryse".
Avatar billede boeglund Nybegynder
07. august 2006 - 14:05 #4
Ok, jeg skal nok have fat på en ny strømforsyning.. Men passer alle slags til min computer?
Avatar billede boeglund Nybegynder
07. august 2006 - 14:06 #5
Eller skal man have fat på noget specielt alt efter hvilket bundkort man har? (evt. nogle der ved om der er nogle bestemme mærker man skal holde sig til eller fra?)
Avatar billede jacla Nybegynder
08. august 2006 - 23:11 #7
Takker :)