Avatar billede pretorian Nybegynder
06. august 2006 - 15:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ændre farve i billedskabelon

Hej eksperter!

Jeg har en lille billed-skabelon, som jeg gerne vil skifte farve på

Som du kan se på billedet, er der to mørkegrønne felter i siderne af skabelonen. Dem vil jeg gerne have ændret til en skiftende rød farve. Så vidt jeg ved består det grønne nemlig ikke kun af en bestemt farve, men af flere 3-5 stk.

Dette vil jeg så gerne viderføre med den røde farve

Jeg vil bruge farven #650000 som baggrundsfarve og har brug for at det grønne erstattes med røde farver der gradvist bliver mørkere og mørkere, så det danner en lille skyggeeffekt. når først det kommer op mod baggrundsfarven.

Håber forklaringen ikke blev for kringlet.

På forhånd tak. :)

/Mads
Avatar billede pretorian Nybegynder
06. august 2006 - 15:55 #1
Mangler selvfølgelig lige link til skabelonen:

http://www.zyk.dk/eksperten/test.png
Avatar billede Kengun Praktikant
07. august 2006 - 07:20 #2
Avatar billede pretorian Nybegynder
07. august 2006 - 08:43 #3
Hej Kengun!

Tak for forslaget. Jeg fik vidst ikke forklaret det godt nok i første forsøg.

Det er kun de to små ender der er mørkegrønne som skal ændres. Alt er super bortset fra at det lyserøde du har sat ind ikke skal være der. :)
Avatar billede Kengun Praktikant
07. august 2006 - 09:51 #4
Avatar billede pretorian Nybegynder
07. august 2006 - 10:19 #5
Ja, sådan nenmlig. :)

lige et link så du kan se hvordan det ser ud:

http://www.zyk.dk/webshop/index.php

Kan du evt. gøre det sådan at den røde farve bliver lidt mørkere ind mod selve siden..?  Har testet det i både EI og Firefox. Ser ud som om Firefox viser farverne noget lysere..? ved ikke lige hvorfor.. :/
Avatar billede Kengun Praktikant
07. august 2006 - 10:31 #6
flot side! :) - Jeg har forsøget at gøre den mørkere: http://www.kengun.com/eksperten/test3.png
Avatar billede pretorian Nybegynder
07. august 2006 - 11:41 #7
Tak :)

Jeg synes den bliver lidt for mørk yderst. Ville gerne have at det starter med baggrundsfarven og så gradvis bliver mørkere ind mod siden.
Avatar billede Kengun Praktikant
07. august 2006 - 11:54 #8
måske jeg ikke er helt med :) yderst begynder den med baggrundsfarven og så bliver den lysere ind mod midten, er det ikke sådan du ønsker?
Avatar billede pretorian Nybegynder
07. august 2006 - 12:10 #9
Hehe.. nej lige omvendt. Start med baggrundsfarven og så blive mørkere ind mod midten. ;)
Avatar billede Kengun Praktikant
07. august 2006 - 12:22 #10
så må jeg forsøge igen :) http://www.kengun.com/eksperten/test4.png
Avatar billede pretorian Nybegynder
07. august 2006 - 12:37 #11
Nu er den ved at være der. :) Kan du gøre den en anelse lysere, så overgangen mellem baggrundsfarve og det mørke ikke er så markant..?
Avatar billede Kengun Praktikant
07. august 2006 - 13:15 #12
Avatar billede Kengun Praktikant
07. august 2006 - 13:15 #13
Avatar billede pretorian Nybegynder
07. august 2006 - 13:30 #14
Super! Tak for hjælpen. Altid en fornøjelse at få hjælp af dig Kenneth. :)
Avatar billede Kengun Praktikant
07. august 2006 - 13:34 #15
Bare hyggeligt at hjælpe :)