Avatar billede linux_newbie Nybegynder
14. maj 2001 - 01:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

\"advanceret Tagwall/MINI forum\"

Hejsa der

Jeg skal have lavet mig en salgs tagwall/miniforum hvor jeg opretter et spørgsmål og man skal så kunne kommentere det spørgsmål .... nogen der gider beskrive hvordan man event. kunne opbygge det i grove træk :))))) ellers kontakt mig på icq:

p.s det med points finder vi ud af...
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
14. maj 2001 - 01:23 #1
så nu er der sat 100points.... håber det er nok .. eller må vi finde en anden aftale.. det er MEGET vigtigt
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. maj 2001 - 01:37 #2
Hvis det ikke skal kunne mere, hvorfor så ikke bruge nogle free? De er tit gode og meget nemme at sætte op, hvis man ikke kan php.

http://www.eksperten.dk/spm/51984

Avatar billede linux_newbie Nybegynder
14. maj 2001 - 01:47 #3
jeg kan ikke helt bruge det der til noget..... jeg vil OZZE gerne lære det .... det er derfor jeg bare lige skal have opremset det i GROVE træk så jeg har noget og gå ud fra.... mener godt at man lige kunne smide de sql kommandoer op .... og jeg vil MEGA gerne og lave det selv *S* .. .sååå GIVE me some thing to work on ... plz

well jeg er ozze smuttet iseng
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. maj 2001 - 01:50 #4
Arrhhh okey.. Du vil gerne havde en forklaring på at lave det..

Det vil nok tage for meget tid for 100 point.

Held og lykke.

Avatar billede linux_newbie Nybegynder
14. maj 2001 - 02:02 #5
hej igen ....

tjaa jeg vil bare have en lille kort forklaring på det sådanne GROFT:.. og se må gerne ske over icq or whatever...
Avatar billede lauer Nybegynder
14. maj 2001 - 07:27 #6
Her kommer det i grove træk.

<------------  tagwall.php ----------------->
<?
if ($mode == \"skriv\") {

//her laver du så en form hvor folk skrive deres indlæg

}
elseif ($mode == \"insert\") {

//Her tjekker du indlægget, og tilføjer det i en Database

}
elseif ($mode == \"vis\" || $mode == \"\") {

//Det første brugeren ser, og det er så alle indlæg

}
elseif {$mode == \"admin\") {

//Her kunne du lave en admindel, husk password

}

Det er altså meget groft... skriv hvis der er mere som du ikke kan finde ud af.
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
14. maj 2001 - 09:55 #7
hey

det skal jo være så de kan BESVARE/KOMMENTERE det oprettede spørgsmål
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. maj 2001 - 12:06 #8
eks. til hvordan MySQL tabellen kunne se ud:
-------INDLAG---
HER HAR DU SIKKERT EN MASSE TING.

------SVAR------
id || spg_nummer || af || svar || tid

id = id
spg_nummer = spg nummer. Der kan der komme til at stå hvilket spg det henvender sig til. eks.

id:  spg_nummer:
1        3
2        3

Så når du skal hente svarende til det valgte spg bruger du bare:

$query = mysql_query(\"select * from svar where spg_nummer = \'$id\'\");
while($row = mysql_fetch_array($query))
{

}

går ud fra at linkene til dit spg er fx <a href=\"vis_spg?id=<? echo $id; ?>\">$overs..........

Avatar billede dexxa Nybegynder
14. maj 2001 - 13:43 #9
www.hotscripts.com
under php og derefter Discissions Boards.....
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
16. maj 2001 - 02:13 #10
fandt en andenløsning..