Avatar billede spazzer Nybegynder
05. august 2006 - 18:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Prioritet fordeling af båndbredde

Jeg har 3 computere på mit hjemmenetværk, og vil gerne have uddelt den samlede båndbredde så computer 1 har 1. prioritet og får alt den båndbredde den skal bruge, mens computer 2 og 3 skal komme i anden række. Jeg bruger nemlig computer 1. til at streame lyd fra som ikke må hakke, men jeg vil stadig gerne være i stand til at bruge de andre to computere samtidig, bare de ikke får streamen til at hakke.¨Hvordan sætter jeg en sådan prioritets rækkefølge op?
Avatar billede nicer Nybegynder
05. august 2006 - 18:30 #1
Det vil formentlig være din router som skal kører det :/

Min kan kun hvilken rækkefølge programmer må få internet, men ikke hvilken computer :/

Det er ikke mange routere der kan det :/
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
05. august 2006 - 18:38 #2
Det er såmænd nemt nok. Køb dig en router ala WRT54G, og prioriter computers MAC-addresse.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
05. august 2006 - 19:48 #3
I den router jeg har (WRT54G) er der en mulighed for at prioritere trafik fra computere frem for andre computere.
Det er under Applications and gaming og Qos.
Jeg ved ikke om det er noget du kan bruge til noget
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
11. august 2006 - 21:42 #4
Hvad, spazzer har du helt glemt denne tråd her. Hvis du har fået klaret dit problem så få lukket tråden her.
Avatar billede spazzer Nybegynder
22. september 2010 - 02:37 #5
svar til at lukke tråden
Avatar billede spazzer Nybegynder
22. september 2010 - 02:39 #6
Svar til at lukke tråden