Avatar billede acheron Nybegynder
05. august 2006 - 14:33 Der er 4 kommentarer

Strømforbrug

er der nogen der kender en hjemmeside hvor man kan se hvad de forskellige componenter i en computer bruger af strøm, så man kan sammenregne hvor god en strømforsyning man skal bruge?
Jeg så på et forum jeg selfølgelig ikke kan finde, at harddiske bruger omkring 1 A hver, samme med optiske dreve, men de havde en liste over hvad nogle grafikkort og CPU'er brugte der bare ikke blev opdateret. Er der nogen der kender en lignende side?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
05. august 2006 - 14:45 #1
Avatar billede jacla Nybegynder
05. august 2006 - 14:51 #2
Her er en side med en PDF fil der viser lidt om bærbar i forhold til stationnær,

Ikke særligt fyldestgørende. http://www.sense-it.dk/dk/tipstricks/stroemforbrug/

Men mener bestemt du må kunne finde det på producentens hjemmeside.

vh

Jan
05. august 2006 - 18:17 #3
PS: Istedet for at snakke om [Ampere] så brug [Watt] betegnelsen istedet... er mere sigende mht varmeudvikling + "kroner og ører" ...
Avatar billede jacla Nybegynder
05. august 2006 - 18:41 #4
Spænding gange strøm = effekt (Watt)

U x I = P