Avatar billede lolkie Nybegynder
04. august 2006 - 18:57 Der er 6 kommentarer

BSOD konstant

Hejsa...
Nu har jeg i lang tid levet med oftere og oftere at få den såkaldte "Blue screen of death". Det er dog stort set en ny fejlmeddelelse hver gang;

Bad_pool_caller
Driver_not_less_or_equal
Eller for det meste sys-filer som nv4_disp.sys, Nv4_mini.sys eller en masse andre, hvis filnavne jeg ikke lige kan huske.

Oftest sker det, når jeg spiller Cycling Manager, som ret let frempovokerer sådanne fejl, men også på andre tidspunkter - fx når computeren lukkes ned.

Har I nogen ide om hvad der er galt?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. august 2006 - 19:08 #1
Opdater din grafikkort driver til sidste nye WHQL certificered på www.nvidia.com
Avatar billede lolkie Nybegynder
04. august 2006 - 19:11 #2
Måske jeg lige skulle nævne min hardware:

Gigabyte GA-8IPE1000 Pro3
Intel Pentium 4, 2800 MHz
NVIDIA GeForce FX 5700, 256 MB
2*512 MB PC 3200 DDR Ram
Creative SB live! CT4830
Avatar billede lolkie Nybegynder
04. august 2006 - 19:11 #3
Har jeg gjort utallige gange
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2006 - 19:30 #4
Ikke fordi jeg tror det løser alle dine problemer men du kunne da starte med at køre en "chkdsk /r /f" så er harddisken da delvis frikendt - derefter kan du kigge lift på http://www.helgec.dk/bsod.html måske finder du inspiration
Avatar billede off-line Nybegynder
04. august 2006 - 21:30 #5
Eller tag springet, og lav en "repair" som i realiteten er en geninstallation,
hvor man ikke mister sine programmer:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede off-line Nybegynder
14. august 2006 - 22:09 #6
Hvad fandt du ud af?