Hvordan forholder jeg mig til pant på de varer jeg køber og sælger? Skal jeg oprette en ny vare der hedder "1 fl.", "1 ks.", "1 fs." og så videre og så bare tilføje dem min ordre som normalt?
Kan jeg lave en stykliste således at det sker automatisk?
Hvilken brance har du, men ellers er der ikke noget problem når du køber konteres varekøb vand øl eller mere med hele beløbet incl pant og emballage, og når du sælger gør du det samme. Ved lageroptælling antal flasker+pant eks moms, samt emballage eks moms.
Egentlig er det ikke et firma som sådan, men et underudvalg af den lokale beboerforening på det kollegium jeg bor på. Dets eneste funktion er at købe øl og vand af Carlsberg og sælge det videre til den lokale bar og café, med en mindre avance.
Vi tager også tom emballage tilbage fra ovennævnte bar og café, så jeg tænkte at have en seperat konto til emballage både i indtægter og udgifter, så f.eks. ved salg af en fustage øl, posteres beløbet for øllet i 1100 Øl - fustager og panten i 1900 Emballage eller lignende. Er det en ok måde at gøre det på, eller skal jeg bare postere begge dele i 1100 Øl - fustager?
Jeg leder egentlig mest efter en praktisk måde at sætte det op i Summa, således at det kan gøres nemmest muligt.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.