Avatar billede mrpingo Nybegynder
04. august 2006 - 11:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oprindelig dato for oprettelse af Aftale/Opgave i Outlook

Når der er oprettet en Aftale i Outlooks kalender er det muligt at se datoen for Ændret (Filer - Egenskaber , når aftalen er åbnet), men er der noget som helst sted man kan se den oprindelige oprettelsesdato for aftalen i kalenderen?
Avatar billede supertekst Ekspert
07. august 2006 - 16:23 #1
Ja - men ikke umiddelbart - men den findes!

En meget simpel løsning:

Indsæt denne kode i VBA-vinduet i Outlook. Når du åbner en aftale - så tryk Alt+F8 - afspil makroen.

Sub SeAftalensOprettetDato()
    Set myolapp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set myitem = myolapp.ActiveInspector.CurrentItem

    emne = myitem.Subject
    oprettet = myitem.CreationTime

    MsgBox ("Emnet: " + emne + " er oprettet den " + CStr(myitem.CreationTime))
End Sub

Altenativt skal feltet - hvilket jeg tror er muligt - supplerer den bestående formular for aftaler.
Avatar billede mrpingo Nybegynder
08. august 2006 - 08:30 #2
Det var lige det jeg manglede.
Mange tak for hjælpen.
Avatar billede supertekst Ekspert
10. august 2006 - 09:40 #3
Selv tak - accept af svar mangler..... :-)