Avatar billede rodeguy Nybegynder
03. august 2006 - 20:13 Der er 7 kommentarer

At disable menu i Win XP

Når man indsætter fx en audio-cd i WinXP, kommer der en lille menu frem, der spørger, hvad den skal gøre med cd'en (afspille, foretage intet osv).

Hvordan slår man den menu fra?
Avatar billede old-faithful Praktikant
03. august 2006 - 20:22 #1
Jeg er næsten sikker på at du kan sætte flueben umiddelbart under den menu, og dermed fortælle den hvad den fremover skal gøre.
Avatar billede nicer Nybegynder
03. august 2006 - 20:31 #2
Højreklik på dit CD/DVD drev og tryk på egenskaber.
Derefter tryk på fanebladet "Automatisk Afspilning"
Sæt prik i "Vælg en handling, der skal udføres:"
Også vælg "Foretag intet"

så skulle den gerne stoppe med det :)
Avatar billede rodeguy Nybegynder
03. august 2006 - 20:35 #3
Tak, nicer, det hjalp.

Mens vi er ved det, så larmer min skærm. Især når der er megen sort tekst på hvid baggrund. Det er en 19" Samsung SyncMaster 957p (CRT). Hvad kan man gøre ved det?
Avatar billede nicer Nybegynder
03. august 2006 - 20:49 #4
det tror jeg ikke er meningen ved en skærm lige gyldig HVAD! O_O

tror den er ved at gå død... hvor gammel er den?
03. august 2006 - 22:36 #5
Generelt ->
Hold Venstre SHIFT tast nede når en CD isættes; så vil den berømte/berygtede menu ikke dukke op...
Avatar billede nicer Nybegynder
03. august 2006 - 22:42 #6
kan godt se din point dr1, men spørgsmålet er, vil man konstant trykke på venstre Shift eller lige gør nogen flere tryk med musen og totalt fjerne den menu og aldrig skulle trykke på Venstre Shift :)
04. august 2006 - 07:30 #7
Min pointe er KUN et midlertidig trix - her og nu...
Ellers netop som beskrevet ved [03/08-2006 20:31:32] ...