Avatar billede xmas Nybegynder
03. august 2006 - 13:04 Der er 28 kommentarer og
3 løsninger

Driver konflikter med Windows XP

Hej

Jeg har et problem med en ukendt driver der "vælter" maskinen, som anvender Windows XP Pro som styresystem.

Kan man på nogen måde finde ud af hvilken driver det er ??

MVH. Thomas Hansen
Avatar billede nicer Nybegynder
03. august 2006 - 13:06 #1
Har du fornylig installeret noget nyt hardware?
Avatar billede xmas Nybegynder
03. august 2006 - 13:28 #2
nej - problemet har været der i lang tid (mere eller mindre).
Findes der et program eller kan windows selv scanne for "dårlige" drivere ??
Avatar billede nicer Nybegynder
03. august 2006 - 13:40 #3
"vælter" maskinen, hvad mener du endtlig med det? at den viser BSOD (Blue Screen of Death) på uberegnlige tidspunkter eller ved bestemte programmer når du åbner dem?
Avatar billede xmas Nybegynder
03. august 2006 - 13:45 #4
Den stopper/låser og man kan intet fortage - heller ikke starter skærmen op fra hvilene tilstand. Man kan ikke genstarte den at anvende on/off knappen på maskinen.
Avatar billede nicer Nybegynder
03. august 2006 - 13:49 #5
stopper/låser den i et stykke tid også genstarter eller er den eneste udvej at hive strømstikket ud?
Avatar billede hcma Novice
03. august 2006 - 13:50 #6
hvis den "bare" fryser uden fejlmelding, bør du kigge på:
1: check temperaturen
2: ramcheck
3: check harddisken
4: grafikkortet (evt. ny driver)

hvis du vil have at vide, hvordan du gør hvad, vender du bare tilbage, eller også kigger du her for at finde noget: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm  (der er links/vejledninger til alle 4 punkter)
Avatar billede hcma Novice
03. august 2006 - 13:52 #7
gider du ikke også lige tage et kig på disse åbne spørgsmål (dine egne) og se om der ikke er nogle som kan lukkes ?
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=xmas&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2006 - 13:58 #8
prøv at køre en "chkdsk /r /f"
Avatar billede hcma Novice
03. august 2006 - 14:05 #9
;o)
Avatar billede nicer Nybegynder
03. august 2006 - 14:18 #10
Hvilket grafikkort har du og hvor mange Watt er din strømforsyning på? da jeg selv har oplevet det samme som dig, ved at mit grafikkort ikke fik nok strøm... fik faktisk ødelagt 2 GeForce 6600GT pga. det!
Avatar billede xmas Nybegynder
03. august 2006 - 14:24 #11
hcma > tak, jeg kigger på din side.
Der er nye ram i, så jeg tror ikke at det er det.
temperatur, harddisk og grafikkort kan måske være en mulighed.
Jeg kan ikke lukke spørgsmål, hvor der ikke er afgivet svar (kun kommentar) - eller kan jeg ??
Avatar billede nicer Nybegynder
03. august 2006 - 14:30 #12
xmas du kan bede folk med din løsning om et svar, ellers kan du selv give et svar og acceptere det :)
Avatar billede xmas Nybegynder
03. august 2006 - 14:39 #13
nicer > bundkortet er ASROCK P4S61 og grafik er onboard, så det er jo nok ikke det.
Avatar billede hcma Novice
03. august 2006 - 14:56 #14
xmas >>  prøv at kigge her ang. behandling af svar:
http://expfaq.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede hcma Novice
03. august 2006 - 15:01 #15
nye ram kan desværre også hurtigt blive defekte; så jeg synes du burde checke dem.
Skift evt. rækkefølgen eller tag skiftevis den ene eller anden blok ud.
Avatar billede xmas Nybegynder
03. august 2006 - 15:10 #16
hcma > det har jeg netop prøvet, hvilket ikke ændrede noget.
Avatar billede xmas Nybegynder
03. august 2006 - 15:14 #17
Der er lidt flere fakta om PC'ens opførsel.
1) hvis man beder den genstarte, forsøger den at lukke ned (skærmen bliver sort), men den starter ikke igen.
2) hvis man beder lukke, forsøger den at lukke ned (skærmen bliver sort), men den stopper ikke med at arbejde.
3) når man "tvangs" lukker den på on/off knappen på fronten, og starter den igen, vil den ikke starte (skærmen forbliver sort). Færst 2. gang man "tvangs" lukker den og starter den igen, aktiveres skærmen.
4) den kan godt starte i fejlsikker tilstand, og kan også lukkes (helt ned) i fejlsikker tilstand.

Håber det kan bruges...?
Avatar billede xmas Nybegynder
03. august 2006 - 15:14 #18
Færst = Først
Avatar billede nicer Nybegynder
03. august 2006 - 15:18 #19
Der er gået helt rag i din computer :/ Har du prøvet at opdatere dit bundkort, med det mener jeg chipset og bios?
Avatar billede hcma Novice
03. august 2006 - 15:22 #20
ja så er det nok det driverproblem.
Prøv at gå ind i msconfig og deaktiver nogle af startprogrammerne og slå dem så til en efter en og se om det ikke er noget der som forårsager problemet.
Har du forresten køret en sfc-scanning ?
Avatar billede xmas Nybegynder
03. august 2006 - 15:29 #21
hcma > den med msconfig forsøgte jeg for ca. 3 uger siden, da jeg også havde problemer den gang - se her http://www.eksperten.dk/spm/720467

hvad er sfc-scanning og hvordan kører jeg den ??

Jeg overvejer kraftigt at formatere PC'en, men hvis det er et hardware problem, løser en formatering jo nok ikke problemet :-(
Avatar billede xmas Nybegynder
03. august 2006 - 15:30 #22
nicer > nej, det har jeg ikke prøvet...
Avatar billede nicer Nybegynder
03. august 2006 - 15:41 #23
Det kunne være du skulle prøve det, da chipset er en vigtig del for nogen drivere og bios er jo på en måde det som styrer dine tænd og sluk muligheder :/
Avatar billede hcma Novice
03. august 2006 - 16:00 #24
Avatar billede xmas Nybegynder
04. august 2006 - 13:13 #25
PC'en er indleveret til producenten som oplyser at bundkortet er defekt og bliver udskiftet...
Er ASROCK P4S61 et dårligt bundkort ??

Vil I alle sammen være søde at ligge et svar, så fordeler jeg point imellem jer ??
Avatar billede nicer Nybegynder
04. august 2006 - 13:22 #26
Asrock er ikke lige den producent jeg ville købe fra :/

Jeg holder mig til Asus og MSI, dem har jeg og mine venner altid haft gode stunder med ingen problemer!
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2006 - 13:44 #27
Rygtet vil vide at ASROCK og ASUS er samme produkt - jeg har samlet nogle computere med ASROCK og der har kun været problemer med 1 kort så det ligger vist inden for det rimelige især når prisen tages i betragtning
Avatar billede hcma Novice
04. august 2006 - 14:41 #28
svar
Avatar billede hcma Novice
04. august 2006 - 14:41 #29
pling :o)
Avatar billede nicer Nybegynder
04. august 2006 - 14:48 #30
godt hcma ;)
Avatar billede xmas Nybegynder
04. august 2006 - 14:57 #31
Perfekt - jeg fordeler således...

hcma > 100 pga. flest kvalificerede bud.
nicer > 50
helgec > 50

Håber I syntes at det er fair - god weekend!

Nu vil jeg svede videre med at få alt til at fungere på min "nye" pc.