Avatar billede juks Novice
03. august 2006 - 11:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mobil signal forbedring indendørs

Hej
Vi har problemer med at få ordenligt signal indendørs , der er vinduer i lokalet ,men går man ca 2 meter væk fra vinduet er signalet ikke så godt  og min chefs plads er ca 2 m væk og han klager over signalet. Er der nogen måde hvorpå man kan forbedre det. Det er et lille lokale men han vil gerne kunne side på sin pind og tale i mobil uden at skulle rejse sig.
Avatar billede old-faithful Praktikant
03. august 2006 - 12:20 #1
Den åbenlyse løsning er vel at flytte chefens pind tættere på vinduet?
Avatar billede juks Novice
03. august 2006 - 12:27 #2
tak klog åge-----

er der nogle der har et konstruktiv forslag ...

har kigget på denne her
http://www.thansen.dk/product.asp?c=732891579&n=283053516&pn=283054555

men vil det overhoved hjælpe
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. august 2006 - 14:10 #3
Hvis han vil have den siddende på vinduet og stritte lige ud, er det vel et forsøg :)
Avatar billede juks Novice
03. august 2006 - 14:18 #4
andre løsninger måske ???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. august 2006 - 14:28 #5
Helt grundlæggende, kunne man jo også undersøge med andre mobiler (gerne en af dem med en stump antenne stikkende ud), og nok smartere - undersøge om andre teleudbyddere har lige så dårlig dækning.

Hvis det bare er et spørgsmål om skift af teleudbydder, er det trods alt ikke synligt.

Ellers er en fastkabling til en ekstern antenne det eneste alternativ jeg kender (hvis man da ikke vil invistere 50.000 på et større repeateranlæg).

Så den dims du selv har fundet ser ud som om det er et fair alternativ. Og som John skriver, er den da et forsøg værd, når den ikke er dyrere...
Avatar billede juks Novice
13. december 2007 - 10:47 #6
ny mast
Avatar billede Dan77 Nybegynder
13. august 2010 - 11:39 #7
Jeg har selv samme problem derhjemme, leder efter nogle løsninger, og er lige faldet over det her
http://www.cellphonesbooster.com/wireless-antenna-booster.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. august 2010 - 13:48 #8
Det var et halvgammelt spørgsmål du har fundet frem der ;)

Løsningen kan faktisk være så simpel som at skifte til 2G (GSM) på telefonen.