Avatar billede degnens Juniormester
02. august 2006 - 17:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - mistet hele kalenderen efter synkronisering

Da jeg kom hjem fra ferie var min Palm Tungsten helt flad for strøm. Alle data var slettede - burde de egentlig det? Da jeg så satte den til at synkronisere med min Outlook, for at få genetableret min kalender, slettede den hele kalenderen begge steder på nær 3 aftaler, som jeg gætte på alle er oprettede senere end det tidspunkt, hvor PDA-en løb tør for strøm. Ellers forstår jeg ikke hvorfor netop de tre blev tilbage. Men det korte af det lange er: kan man køre synkroniseringen tilbage? Laves der en eller anden form for backup når man synkroniserer?

Hjælp!!

Lars
Avatar billede degnens Juniormester
02. august 2006 - 18:11 #1
Pyh ha! Jeg fandt alle mine aftaler i mappen med slettet post i Outlook, hvorfra jeg kunne højreklikke på dem og flytte dem til mappen "Kalender", hvorved de var genoprettede. Derefter kunne jeg køre en synkronisering hvorved alle aftaler tilsyneladende er reetablerede også i min Palm Tungsten. Men hvorfor skete det mon og burde Tungsten ikke gemme på en slags harddisk, så data ikke går tabt, hvis den løber tør for strøm? Jeg synes ikke jeg har læst om denne risiko andre steder. Jeg har et eksternt memorycard at sætte i. Kunne man måske indstille den til at gemme der?

Nå, men det oprindelige problem er løst, så jeg lukker spørgsmålet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. august 2006 - 11:34 #2
Palm´en har IKKE backupstrøm, så løber den tør for strøm, er data væk. Det samme gælder iøvrigt en PocketPC som HP iPaq.

Jeg gætter på du har sat din synkronisering op til, at din PDA er den dominerende - d.v.s. at PDA´en overskriver din PC og ikke omvendt. Dermed har synkroniseringsprogrammet opfattet det som om du har slettet alle aftaler på Palm´en, og har derfor slettet dem i outlook.
Løsning: Tjek synkroniseringsindstillingerne for din palm (jeg ved ikke hvilket synkroniseringsprogram du bruger - derfor kan jeg næppe hjælpe dig tættere på).

Men ja - min egen iPaq løsning går på at tage ugentlig sikkerhedskopi til et SD kort - så skulle jeg være helgarderet (og har faktisk oplevet det en gang eller to, hvor backuppen reddede mig...) - men om Palm T-serien har indbygget backupprogram som iPaq´en har, ved jeg ikke (jeg har primært arbejdet med de ældre modeller - de T-modeller jeg arbejder med, bruger vi slet ikke sådanne funktioner på...)
Avatar billede brilleaben Nybegynder
04. august 2006 - 09:57 #3
Det er kun de nyerere modeller (TX, Z22, Treo700p) der ikke mister data hvis strømmen ryger.
Der findes forskellige backup løsninger, så som BackupBuddy fra Bluenomad (http://www.bluenomad.com/) - de skal dog erhverves separat.