Avatar billede 131421 Nybegynder
02. august 2006 - 16:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PNG i flash

hej med jer

jeg sidder lige og laver et projekt for et firma. Pga. flash ikke kan finde ud at bøje tekster, så det kommer til at have en bue form, så i stedet for har jeg lavet dem i photoshop og bagefter importerer billedet i flash.

Mit problem er så, at billedet som er i png format opfører sig underligt, når jeg animerer det. Billedet blir uskarpt og utydeligt, har prøvet at slå Allow smooth til, men hjælper ikke noget...

Håbe i ka hjælpe mig med det her...mange tak på forhånden
Avatar billede tribalroots Nybegynder
02. august 2006 - 17:54 #1
Hvordan uskarpt og underligt, er det muligt du kan smide et link til png'en alene plus en swf så vi kan se hvad der sker!?!
Avatar billede kochen Nybegynder
02. august 2006 - 20:02 #2
Skalere du du dine png'er i flash, eller tweener du dem bare fra et sted til et andet
?? Uanset vil jeg anbefale at du laver teksterne i Illustrator og eksportere dem fra Illustrator direkte til swf'er som du så henter ind i din flash. Så har du teksterne i vektor inde i flashen og kan skalere og animere som du har lyst til uden at det bliver pixeleret.
Avatar billede rohaje Nybegynder
02. august 2006 - 20:08 #3
prøv i biblioteket at gå ind i properties på png'en
og set der Compression til Lossless(PNG/GIF)

Du kan også prøve med at sætte _quality op til BEST med:

_quality="BEST";

bitmaps ser altid bedst ud i 100% scale
Avatar billede mobius6 Juniormester
02. august 2006 - 20:41 #4
lav det i illustrator i stedet for og gem det direke som swf (som du så importerer som alt andet)
Avatar billede mobius6 Juniormester
02. august 2006 - 20:53 #5
hov det stod der jo allerede , sorry :-)
Avatar billede 131421 Nybegynder
03. august 2006 - 02:08 #6
hej, tak for svarene
->tribalroots: desværre må jeg ikke lægge det ud før projektet er helt færdigt, men forestiller dig at pixels begynder at gå fra hinanden, lidt ligesom man skriver tekst i photoshop med masse af noise.

->kochen: Jeg tweener bare.
->rohaje: jeg har prøvet det, hjalp ikke
->mobius6: det er ok, tak alligevel.

forresten jeg bruger flash 8, hvis i prøver at skrive noget i photoshop og gemme det som png. bagefter importerer billedet i flash, så ser i hvad jeg mener når i tweener den med rotation. (problem opstår kun i swf filen der bliver publiceret, på selve scene virker alt som de skal)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
03. august 2006 - 02:31 #7
Ok, Du siger det virker på scenen, har du prøvet at teste det gennem en browser?
(Flash plug-in til browser er bedre udviklet end den lokale flashplayer).
Avatar billede rohaje Nybegynder
03. august 2006 - 10:02 #8
hvis du roterer ,, og grafikken ellers har en rimlig størelse,,

ville jeg nok gøre, hvad kochen foreslår..

at lave det til vector..
Avatar billede 131421 Nybegynder
07. august 2006 - 09:18 #9
ok, jeg blev nødt til at gøre det, som kochen forslog. Det var det eneste som fungerede....
Avatar billede 131421 Nybegynder
07. august 2006 - 09:19 #10
tak til jer alle, :-)