Avatar billede jcop Nybegynder
02. august 2006 - 14:54 Der er 19 kommentarer

Newbie til LAN

Hej Eksperter,
Jeg har lige købt et kryds-LAN- kabel og regner med at skulle spille med bettebror over LAN'et. Har slået alle firewalls fra på begge computere, og ændret (netværkskortet?) til automatisk at ændre IP-adresse.
Vi får godtnok oprettet noget der ligner en forbindelse, men når jeg går ind under netværksforbindelser fortæller den mig at der er begrænset eller ingen forbindelse. Jeg trykker så reparer (og sætter windows til at reparere) med det resultat at jeg får en meddelelse der siger: "Windows kunne ikke udføre reparationen fordi følgende handlinger ikke kan fuldføres:
Foryelse af IP-adresse".
Hvad gør jeg nu?
Giver gerne gode point til hurtige og præcise svar.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
02. august 2006 - 15:03 #1
Hvordan er det hele sat sammen? Er der tale om internetforbindelse, eller kun LAN?
Avatar billede jps6kb Novice
02. august 2006 - 15:04 #2
Hvordan er jeres netværk? Er i koblet direkte til hinanden eller hvordan?
Hvis du sætter dem til, automatisk at hente en IP adresse, så skal du have en router eller noget andet som kan tildele den IP adresse jo. :)
Avatar billede jcop Nybegynder
02. august 2006 - 15:10 #3
De er bare sat direkte sammen med et kabel. 2 PC'er. Vi har begge internetforbindelse men det er seperat, med et andet netkort.
Hvis ikke de automatisk skal hente IP adresse, hvad gør jeg så?
Det vil være en stor hjælp hvis du kunne forklare det step by step.
Avatar billede jps6kb Novice
02. august 2006 - 15:19 #4
Du skal sætte IP op manuelt for den forbindelse på begge computere.

1:
IP adresse = 172.168.0.1
Subnet = 255.255.0.0

2:
IP adresse = 172.168.0.2
Subnet = 255.255.0.0

Hvis den insisterer på at du skriver en standard gateway, så skal den være den samme som IP adressen.

Så har I i hvertfald fået en IP i begge ender af forbindelsen.
Avatar billede robotten Praktikant
02. august 2006 - 15:21 #5
Avatar billede jcop Nybegynder
02. august 2006 - 16:06 #6
Tak, nu er der tilsyneladende forbindelse. Men den kan ikke modtage "pakker", og jeg kan stadig ikke se ham i warcraft. Kan der være andre problemer?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
02. august 2006 - 16:13 #7
Indstaller evt. IPX protokol på begge maskiner!
(Det kan du gøre samme sted som din TCP/IP protokol er)
Avatar billede jcop Nybegynder
02. august 2006 - 17:20 #8
hvordan gør jeg tribal roots? kan ikke finde IPX protocol...
Avatar billede tribalroots Nybegynder
02. august 2006 - 17:50 #9
Jeg har engelsk version af windows, så noget af min forklaring skal du bare oversætte hvis du bruger dansk windows (eller for den sags skyld et helt tredie sprog :-D).

Vi starter ude på skrivebordet;
Højreklik på ikonet "My Network Places" (netværkssteder tror jeg den hedder på dk), og vælg Egenskaber. Højreklik på "Local Area Connection" ikonet og vælg også her Egenskaber.
Nu skulle du gerne være inde hvor du bla. kan se din TCP/IP protokol.
Tryk på Indstaller knappen og vælg protokol. Den vil nu søge mulige protokoller igennem.
Når den giver dig en liste bør der være en der hedder noget med NWLink IPX. Denne vælger du og lader den indstallere.

Gør dette på begge maskiner, selvom genstart ikke bør være nødvendig så reboot evt. lige hvis det ikke umiddelbart virker for jeres spil!
Avatar billede jcop Nybegynder
02. august 2006 - 19:11 #10
Så har jeg prøvet det, men virkede ikke. Tilgengæld kunne jeg ikke gå på internettet igen før jeg afinstallerede det. Er jeg helt i skoven, eller hva gør jeg nu?
Giver 200point mere hvis du hjælper.
Tak,
Jcop
Avatar billede tribalroots Nybegynder
02. august 2006 - 22:30 #11
Stivt! Jeg er lige umiddelbart blank må jeg desværre indrømme!

Ehm, prøv evt. istedet med disse 2 (Mener det var dem jeg brugte før i tiden):

1:
IP adresse = 192.168.1.2
Subnet = 255.255.255.0

2:
IP adresse = 192.168.1.3
Subnet = 255.255.255.0
Avatar billede jcop Nybegynder
12. august 2006 - 12:36 #12
virker stadig ikke. Er noget værre bæ. Forslag, anyone?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
12. august 2006 - 13:56 #13
Damn! Beklager, jeg må umiddelbart give fortabt på denne her! :-/
Avatar billede jcop Nybegynder
12. august 2006 - 17:00 #14
Nå, får en af mine venner til at kigge på det. Men tak for forsøget. Er du tilfreds med de point jeg udlovede i starten, bare fordi du forsøgte? Hvis du kommer på noget der kan hjælpe så kan vi jo snakke om nogle 2-300 point oveni.
Avatar billede jcop Nybegynder
12. august 2006 - 17:01 #15
bare læg et svar så får du de udlovede point for dette spørgsmål.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
12. august 2006 - 17:03 #16
Nej, behold dine point, vi fandt jo ikke frem til løsningen!
Avatar billede robotten Praktikant
13. august 2006 - 10:44 #17
Køb en billig hub/switch og brug almindelige netkabler i stedet. Det burde altså virke.
Så kan der jo også kobles flere pc'er sammen senere
Avatar billede robotten Praktikant
05. september 2006 - 15:43 #18
Virker det?
Avatar billede robotten Praktikant
12. marts 2007 - 11:36 #19