Avatar billede videograbber Nybegynder
01. august 2006 - 20:26 Der er 9 kommentarer

opsætning at router

Hej Alle

Jeg deler mit internet med min nabo og modtager derfor netter via en USB-enhed.

Jeg ønsker at dele nettet fra min computer til en router, som skal forbindes med anden computer, en kiss DP-500 og køre trådløst med bærbar computer.

Det vil sige, jeg vil dele det internet jeg modtager i min computer, via en Router Trendnet TEW-231BRP.

Hvad skal jeg skrive i Ip-adresse, undernetmaske og gateway mf.

kan nogen hjælpe mig, med opsætningen?????
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
01. august 2006 - 20:39 #1
Du kan undersøge om routeren kører DHCP. Det vil sige, at routeren leverer IP-adressen til din computer, og det eneste du skal gøre er bare at sætte computeren op til at køre DHCP. Så kommer vi til krypteringen. Der skal du så undersøge hvilken kryptering routeren kører og opsætte passphrase, password o.s.v sådan at det passer med routeren. Hvis du ellers er omhyggelig med det og tænker dig om så er der ikke de store problemer i det. Først og fremmest læs hurtig vejledning og/eller manual før du går i gang.
Avatar billede videograbber Nybegynder
01. august 2006 - 20:51 #2
Hej Jann-jensen

Routere kan køre DCHP, men hvordan sætter jeg min computer til at køre det???
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
01. august 2006 - 21:04 #3
Den der USB-enhed er jo reelt dit netværkskort. Hvis du går ind i din netværksforbindelser under kontrolpanel, og højreklikker på netop denne netværksforbindelse der understøtter dette netværkskort. Du klikker på egenskaber. Derved kommer du ind og kan se opsætningen af netværkskortet. Hvad det er sat op til at køre. Hvilken kryptering det evt. er sat op til. Prøv at gå dertil.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
01. august 2006 - 21:11 #4
Jeg er ikke sikker på det jeg har skrevet så jeg undersøger det liger på min bærbare
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
01. august 2006 - 21:16 #5
Når du kommer ind uder Egenskaber for trådløs netværksforbindelse skal du vælge internetprotokol TCPIP og klikke på egenskber. Derved kommer der et vindue op som angiver om den kører DHCP eller statisk
Avatar billede videograbber Nybegynder
01. august 2006 - 21:19 #6
Hej Jann-jensen

den med USB-enhenden, er der hvor internettet kommer ind.

Jeg har et andet netkort i som jeg bruger til at trække internettet ud igen og dele det.
Avatar billede videograbber Nybegynder
01. august 2006 - 21:22 #7
hej jann-jensen

DHCP står til standard...

jeg er på vej i seng nu, jeg læser lige lidt på brugsvejledningen imorgen og veder tilbage..
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
01. august 2006 - 21:25 #8
Ja det vil jeg også gøre så vi skrives ved imorgen.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
11. august 2006 - 22:07 #9
Der er gået mange morgener siden vi skulle skrive sammen igen. Har du fået det til at køre. I så fald så kom og luk tråden