Avatar billede zeriox Nybegynder
01. august 2006 - 18:59 Der er 9 kommentarer

Trådløs LAN mellem 2 huse

Hejsa

Står og skal have lavet en trådlås forbindelse mellem 2 huse (vel 30-40 meter i direkte luftlinie)

Er der nogen der kan hjælpe med hvilket udstyr jeg kan købe for rimelige penge (sindsygt dyrt med den løsning jeg selv har fundet)
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
01. august 2006 - 19:24 #1
Jeg brugte en linksys wap11 til det ene hus, og 2 stk. wap 54 til de 2 andre.

Fra Wap11 til Wap54 var der ca. 75 mtr. og det virkede uden ekstra antenne.
01. august 2006 - 19:36 #2
Hvis det 'bare' er en stationær der skal være 'modtager' så brug evt. dette trix:
Brug en USB baseret WLAN netkort.
En passende længde kvalitets USB kabel (evt. med forstærker).
Ud af vinduet på en lang pind i retning mod 'sender' (selvf. pakket ind i vandtæt materiale).

Jeg har gennemført dette med 82 meter luft imellem Linksys54 Router + "NoName" USB WLAN modtager. Virkede fint; ~12-15% modtagelse...

Og billigt...
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. august 2006 - 19:36 #3
Med 30 til 40 meter bør du kunne dække hele området med et accesspoint/router og så en godt placeret antenne. Især hvis der ikke er for meget metal mellem antennen og de maskiner der skal på og heller ikke for meget elektronisk støj.

Hvis du vil forbedre forholdene så opsæt en udvendig extern antenne så bør alle maskinerne i begge huske kunne komme på
Avatar billede zeriox Nybegynder
01. august 2006 - 22:15 #4
Kan jeg eksempelvis opsætte 2 linksys trådløse routere (1 i hver hus) og en ekstern antenne på hvert hus (evt. retningsbestemt) ... Hvordan får jeg dem til at snakke sammen ??
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
05. august 2006 - 17:56 #5
Ja, det kan du godt, og det bliver ikke noget problem med at få dem til at snakke samme. De skal bare sætte ens op.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. august 2006 - 20:00 #6
Jeg tror ikke du behøver to routere, en router med en god extern antenne vil, hvis ikke forholdene er dårlige kunne række begge huse
05. august 2006 - 21:40 #7
... prøv mit forslag [01/08-2006 19:36:45] - i første omgang. Hvis det kun drejer sig om én putter ...
Avatar billede zeriox Nybegynder
05. august 2006 - 22:20 #8
Ok ... Kan desværre ikke dele points ud over alle så de går til bufferzone, men tak for de gode svar
05. august 2006 - 22:26 #9