Avatar billede kak Nybegynder
01. august 2006 - 15:56 Der er 1 løsning

Koble Mac på Windows netværk

Jeg forsøger at koble en Mac (OS X 10.3.9) på vores Windows netværk, som består af en Windows 2000 server med Active Directory.

Jeg kan godt pinge serveren og jeg kan også lavet et lookup den dens navn. Jeg har også held med at finde, og udskrive på netværksprinterne, men jeg har problemer med shares og mail.

I første omgang, forsøgte jeg at koble Mac'en på netværket, via Directory Access, men her får jeg at vide, at domæne-navnet er ugyldigt, selvom jeg ved det er korrekt (og for øvrigt virker fra alle Windows-maskiner).

For at komme lidt videre, forsøgte jeg så at forbinde til de delte mapper via "Connect to server". Det gør jeg med:
smb://<servernavn>/<sharenavn>
Jeg får så login-skærmen, men uanset hvilken konto jeg bruger, får jeg at vide at brugernavn/password er forkert (jeg har naturligvis prøvet med flere konti, og er sikker på de er rigtige).

Jeg skal også have den koblet på en Exchange server. Umiddelbart går opsætningen ok (jeg bruger Entourage), men kontoen bliver registrert som en IMAP konto, selvom jeg sætter den op under "Exchange" fanebladet. Det kan godt være, at det ikke er et problem, men når den skal hente post, får jeg fejlen "An error occurred on the IMAP server. A connection failure has occurred".

Jeg har ikke opsat noget speicelt på Windows serveren, heller ikke File&Print services for Mac, da jeg ikke mener det er nødvendigt?!

Håber jeg kan få hjælp til at komme lidt videre.
Avatar billede kak Nybegynder
03. august 2006 - 11:47 #1
Lukker, da der ikke er nogen svar.