Avatar billede gregoo Nybegynder
01. august 2006 - 15:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

dårligt tv signal med hauppauge 500

jeg har købt et TV-tunerkort hauppauge win-tv-pvr500. Og jeg må konstatere at kvaliteten (på min computerskærm) er meget dårlig. Det er grynet (sne og flimmer). Jeg har tdc kabel tv. Har det noget at sige, jeg kun bruger almindeligt antennekabel til pcen? Eller er det nogle helt andre ting der spiller ind ?
Avatar billede off-line Nybegynder
01. august 2006 - 17:26 #1
Nej alm. antennekabel er godt nok, med mindre, det er meget langt. Men du har vel
husket, at installere driverne som fulgte med kortet. Du kan også se på drivere fra
Hauppauge:http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,6085;order,1;page,1;c,All%20Downloads/description.html
Avatar billede off-line Nybegynder
01. august 2006 - 17:29 #2
Her er et link til oplysning: http://www.eksperten.dk/spm/678545
Avatar billede gregoo Nybegynder
01. august 2006 - 17:53 #3
Jeg har installeret drivere, decodere mm. i en uendelig last - og det har ikke hjulpet. Har også lige købt mig en antenneforstærker. Det virker da vist helt ad H til med den. Gjorde bare billedet fuldstændig utydeligt. og jeg har også kigget på den tråd, du lige refererede til, men er desværre ikke blevet klogere.
Hvad med dig, Gotfred. Har du selv hauppage 500 og tdc kabeltv - og har du nogle gode billeder ?
Avatar billede gregoo Nybegynder
01. august 2006 - 18:08 #4
Jeg kan derudover da fortælle, at min pc er koblet direkte til den lille antenneboks med en 2 meter ledning med koaksiale stik..
Det virker som om farverne står ret godt og kvaliteten på billedet er godt. Men det hele ligger bare bag et ordentligt "snevejr" på skærmen.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. august 2006 - 18:26 #5
Jeg har WinFast, et ret billigt kort, men billedet er godt nok. Og ja, jeg har også kabel TV. På et tidspunkt havde jeg delt antennesignalet ved indgangen, og det ene
signal løb gennem 15 meter alm. antennekabel, og det gav et ringere signal, dog ikke
som du beskriver det. Jeg købte en signalforstærker på 20 dbi byggemarket til 65 kr.
og det hjalp noget, men kun med et kortere kabel,med direkte forbindelse til een
modtager er det godt. Jeg tror bestemt, der er noget galt med dit signal fra antenne
kassen, sådan, at forstærkeren også forstærker støjen.
Jeg går ud fra, at du har en direkte forbindelse, ude uheldige samlinger.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. august 2006 - 18:37 #6
Angående Hauppauge. Jeg havde, for nogle år siden et Hauppauge kort. Det var godt.
Desværre knækkede antenneindgangen. Men Hauppauge går for at være et af de bedste.
Har du prøvet med et andet antennekabel? det kan jo være knækket inden i. Ellers
prøv, at se om der er noget "løst" på TV kortet.
Avatar billede gregoo Nybegynder
01. august 2006 - 18:37 #7
hmm...
Jeg har en direkte forbindelse med et ca 3 m. langt (ikke hjemmelavet) stik uden uheldige samlinger. Og jeg har prøvet med 3 forskellige stik. ingen forskel. Og billedet er jo også fint når jeg ellers ser "normalt" tv via stikket.
Men ja, det virker som om det er en eller anden form for støj. Har prøvet at hive mit netkabel ud. Det gjorde nu hverken fra eller til. Tænkte nemlig det kunne være noget fra pcèn der skabte balladen.
Jeg har desuden søgt og søgt på nettet i diverse fora, men synes ikke det er muligt at finde løsningerne....
Avatar billede off-line Nybegynder
01. august 2006 - 19:21 #8
Hvis du ser fint TV på et TV apparat, så er det jo hverken signaludtaget, eller
kabel. Så må det vel være kortet som er i uorden? eller grafikort ventilater el.
lign? som du selv er inde på.
Avatar billede gregoo Nybegynder
01. august 2006 - 20:34 #9
Jeg må kigge lidt på det igen. Evt returnere kortet. Tak for tiden og svarene, Gotfred
Avatar billede gregoo Nybegynder
01. august 2006 - 20:35 #10
Vil gerne lige give lidt points, så kom lige med et svar, Gotfred
Avatar billede off-line Nybegynder
01. august 2006 - 20:48 #11
elllers tak, ikke point til mig. Snup dem selv. :)
Avatar billede gregoo Nybegynder
01. august 2006 - 21:06 #12
hmm. tak anyway