Avatar billede geforce3 Praktikant
01. august 2006 - 11:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Adobe Premiere kvalitet

Jeg sidder og laver et slideshow, i Premiere, men synes kvaliteten er ret dårlig. Jeg har krydset af billederne skal skaleres ned, for at passe, da det er fra digital camera. Men så snart jeg laver det om til movie, så bliver billederne ikke så tydelige igen, og det er ret træls. Der må da være noget jeg kan gøre? Tekst jeg har sat ind, står helt fint...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
01. august 2006 - 21:54 #1
Lyder lidt som et komprimeringsproblem ... Hvilken type 'movie' eksporterer du ud til?

Hvordan er billederne dårlige?

Hvad sker der med billederne, hvis du selv skalerer dem ned i Premiere?

Hvilken Premierer bruger du?
(Jeg bruger Premiere Pro, så hvis det er en ældre model du bruger, så er der nok andre der skal på banen med specifikke betjeningsvejledninger, hvis det viser sig påkrævet.)
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. august 2006 - 12:53 #2
det er pro jeg bruger. Men jeg går bare ind i film, og trykker eksport to movie, eller noget i den stil. Er der noget der er bedre?

Billederne, når jeg ser dem på computeren, er de helt klare. Men når de kommer ind i filmen, så bliver de lidt svære at se hvad det er. Med små firkanter og grynet og sådan..

Hvis jeg ikke skalerer billederne ned, så kan jeg kun se en meget lille del af billedet. Billederne er i opløsning 2816x2112 og filmen er 720x510 eller i den stil
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
03. august 2006 - 12:12 #3
Tjaa tjoo, selv bruger jeg 'Microsoft DV AVI', men der er jo andre valg som f.eks. Filmstrip, QuickTime m.v. under 'Settings...' > 'File Type:'

OK - det lyder som om billederne bliver komprimeret.

Importer dem endelig i den store opløsning, så kan du selv skalerer dem ned via fanebladet 'Effect Controls' vælg så 'Motion' > 'Scale'.
Avatar billede geforce3 Praktikant
03. august 2006 - 12:25 #4
Jeg gemmer også som Microsoft DV AVI, men kan jo lige prøve de andre. Bruger windows moviemaker, fylder det meget mindre, og er bedre kvalitet. Den kan bare ikke de ting jeg gerne vil.

Men 'motion' > 'scale' skal så bare gøres for hvert billede.. Tager lang tid på 600 :) Så fandt jeg knappen der gjorde det automatisk..
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
03. august 2006 - 16:06 #5
OK

Ja, med MoviMaker kan du komprimerer videoen, men det kan du nu også med PP - eller med freeware programmet 'Windows Media Encoder' (hvis du vil have det ud til Windows Media Player).

OK

600!! - Wauh, det bliver vist en lang film ;-)
Avatar billede geforce3 Praktikant
03. august 2006 - 16:43 #6
4 uger i USA :P Såå..

Men synes bare stadig ikke kvaliteten er helt okay - jeg ville gerne have kvaliteten til at være den samme, selvom de er sat ind i Premiere...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
03. august 2006 - 18:17 #7
Tjaa, det er jo et filmredigeringsværktøj og ikke et billedbehandlingsprogram ...
Avatar billede geforce3 Praktikant
05. august 2006 - 12:41 #8
Nej, det har du ret i :) Synes bare det er underligt den gør kvaliteten så dårlig. Hvordan skal man så lave en højkvalitets film? Kender du andre programmer...?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
05. august 2006 - 18:23 #9
Øhh 'højkvalitets film'?

Har du prøvet at lave den som DVD og se den på TV?
(Så bliver du nok overrasket ... ;-)
Avatar billede geforce3 Praktikant
05. august 2006 - 19:05 #10
Har overvejet det - men idet jeg laver det som kapitler ender jeg ud med 10 dvd'er :/ Ville gerne jeg kunne gemme dvd'en på hdd'en først, og så senere brænde dem ud... Du kan godt forstå jeg er lidt i et dilemma?:P
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
05. august 2006 - 19:39 #11
Jeg forstår :-)

600+ billeder bør dog stadig kunne være på 4,7 Gb. Hvad at lave underkapitler så dine kapitler i øverste hieraki alene er temaer og så sænke abstrationsniveauet i underkapitlerne, hvor du så kan du blive mere specifik?

Feks. fra 'Transportmidler' over 'Bytrafik' og 'Busser' til 'Volvo' (hvis de har så'n nogen 'over there' ;-)
Avatar billede mjallo Nybegynder
18. august 2006 - 17:29 #12
Du kan sagtens få helt fin kvalitet ved at bruge Premiere Pro.
Du må gøre noget forkert.

Hvis du bare siger Export > Movie , så vil du få en dv-avi fil som er ret stor, men kvaliteten er i top.

Hvis du vil have lavet den om til et andet format så bruger du Export > Adobe Media Encoder, så kan du selv bestemme hvilket kvalitet, størrelse og hvilket codec du vil bruge.

Desunde kunne du prøve at bruge Adobe Encore 2.0 til det når du nu kun laver stilbilleder. Encore har indbygget slideshow mondul hvor du kan gøre næsten som du har lyst til med billederne.

prøv desuden at kikke lidt på www.davk.dk når du nu snakker Premiere , der har de styr på sådanne ting.
Avatar billede geforce3 Praktikant
23. august 2006 - 10:55 #13
mange tak for hjælpen, til sidst blevet kvaliteten faktisk helt i top af sig selv. Dog kunne mine 1,3 GB ram dog ikke helt trække de 10 gb store film, men det er jo en anden sag :) Svar?:P
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
23. august 2006 - 19:35 #14
Godt du fik noget af det på plads :-)