Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2006 - 16:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

shell MediaPlayer?

Hvordan åbner jeg Windows MediaPlayer (eller det program brugeren har valgt til at åbne streaming video), uden at skrive den faste sti?

Findes der en komando i stil med GetWindowsDirectory, GetSystemDirectory eller GetTempPath?
Avatar billede xaque Nybegynder
31. juli 2006 - 18:28 #1
der findes en getapp.path (er ikke sikker på den lige skrives sådan)
men den finder det jo bare i dit programs mappe

når brugeren vælger program kan du så ikke gemme stien i et dokument og hive det frem når han vil åbne det?
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2006 - 20:40 #2
Det var meningen at brugeren ikke skulle vælge noget, men at programmet automatisk finder ud af hvor mediaplayer ligger. Det må stå i Reg. filen
Avatar billede joern Nybegynder
01. august 2006 - 11:40 #3
Hej.
Din fso                              'file system object

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
  windir = fso.getspecialfolder(0)
  sydir = fso.getspecialfolder(1)
  tmpdir = fso.getspecialfolder(2)

http://www.csidata.com/custserv/onlinehelp/VBSdocs/vbs330.htm

Ang. placering af medieplayer, ved jeg ikke hvor den ligger i XP.
Avatar billede kjulius Novice
02. august 2006 - 00:18 #4
Hvis du skal bruge det til at vise en bestemt fil, som så skal starte den tilknyttede applikation til at vise denne fil, kan du sikkert bruge en funktion som denne:

shell "rundll32.exe url.dll,OpenURL C:\HoldMund.wmv"

Desværre virker det tilsyneladende ikke, hvis der refereres til en fil, som ligger på internettet, da det så er browseren, der bliver startet og ikke det program der er registreret til filen baseret på "efternavnet".
Men hvis din streaming video ligger lokalt, kan du sikkert bruge det...
Prøv det...
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2006 - 22:13 #5
Joern >> Det var faktisk kun mediaplayer jeg spørge til
kjulius >> Æv, det skal være streamming fra nettet. Det er vel det tætteste vi kommer på et svar?
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2006 - 10:04 #6
kjulius >> vil du ikke ligge et svar!
Avatar billede kjulius Novice
07. august 2006 - 18:40 #7
My pleasure!