Avatar billede puxz Nybegynder
31. juli 2006 - 12:34 Der er 7 kommentarer

Lave en trådløs fjernbetjening

Hej Experter

Jeg har et sæt Altec Lancing 2100 højtallere. Der medfølger en fjernbetjening med ledning som er sat til suben.

Er der nogen der har en ide til (eller ved om det kan lade sig gøre) at lave en trådløs fjernbetning til den.

Efter min mening må det være muligt men er heller ikke så meget inde i det endnu.

På forhånd TAK!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. juli 2006 - 12:48 #1
Det er muligt, men du skal lave en reciver i sub enden der kan forstå det din transmitter sender. Desuden skal den kunne styrre signalerne der sendes mellem fjernbetjeningen og subben.
Avatar billede zynzz Praktikant
31. juli 2006 - 20:17 #2
Jeg ved der kan købes universale fjernbetjeninger...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. juli 2006 - 21:13 #3
zynzz>> Læs lige hvad der er opgaven er!
Avatar billede zynzz Praktikant
31. juli 2006 - 21:30 #4
Ja jeg har læst det, og kom bare med noget input, men det er rigtigt der skal være en reciver (altså en der modtager signalerne...) først, før han kan lave den slags ting...

Jeg undskylder meget james_t_dk
Avatar billede richardjensen Seniormester
01. august 2006 - 11:40 #5
Der 'skrottes' mange TV hvor fjernbetjening - (både controll. og reciever) er ok. og hvor reciever er et selvstændigt print.
Mon ikke udgangssignalerne fra recieveren kan bruges til styring - med passende interface.
Strøm til reciever kan formentlig 'nasses' fra højttaleren strømforsyning.
V.h. Richard
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. august 2006 - 12:04 #6
Puxz>> Hvad er der af kontroller på den trådede fjernbetjening? Volumen og Mute?
Avatar billede puxz Nybegynder
01. august 2006 - 13:56 #7
Der er en + - og en sluk, jeg er ligeglad med sluk hvis det er men + og - skal virke.
Ved ikke om der kan laves noget "fusk" så man bar sender + og minus strøm ned i subens interface eller om det skal være mere teknisk.. Stikket der går ind i suben fra fjernbetjeningen af ligner et PS/2 stik!