Avatar billede jhansen31 Nybegynder
31. juli 2006 - 10:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Pre-Onleave

Er der nogen der kender en metode/event der ligger før Onleave?
Jeg har et program, hvor der kontrollers om der er sket ændringer der bør gemmes inden derlukkes ned. Jeg bruger Onleave eventet til at åbne en message boks med valgmuglighederne "Ønsker du at gemme ændringnerne Ja, Nej og Annuller". Med annuller skulle man gerne "hoppe" tilbage i programet, men det lukker ned under alle omstændigheder. Er der en event der kan "annuler" trykket på kryds i højre hjørne, hvis man fortryder at man er ved at lukke?

Håber spørgsmålet er forståligt.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. juli 2006 - 11:03 #1
private void Form1_FormClosing(object sender, FormClosingEventArgs e)
        {
            e.Cancel = true;
        }
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. juli 2006 - 11:16 #2
så det må vel blive noget med:

private void Form1_FormClosing(object sender, FormClosingEventArgs e)
{
  DialogResult result;
  result = MessageBox.Show("Vil du lukke?", "Sikker?",MessageBoxButtons.YesNoCancel);
  if(result == DialogResult.Cancel) e.Cancel = true;
}

:)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
09. august 2006 - 23:05 #3
noget du kunne bruge?