Avatar billede lyric Nybegynder
31. juli 2006 - 02:16 Der er 3 kommentarer

Problemer med min AccuSync LCD 72XM 17' Skærm

Hejsa alle sammen. Købte for ca 1.5 år en NEC AccuSync LCD 72XM skærm igennem en kammerat, så jeg har desværre ikke garanti/kvitterng på den :-(

Indtil for en måned siden har den virket upåklageligt, og så begyndte skærmen ligepludselig at slukke sig selv.. Nogle gange med flere timers mellemrum og andre gange meget hurtigere.

Nogle gange skal jeg bare slukke skærmen i et stykke tid, hvorefter jeg tænder for den igen, og så har jeg et billedet igen. Andre gange virker det ikke, og jeg bliver nødt til at hive strøm stikket ud og skærmen og sætte den til igen..

Nogle gange virker det, andre gange ikke.

Ved ikke hvad jeg skal gøre. Har prøvet på at søge på nettet om andre har samme problem, men da det åbenbart er en udgået model, er der ikke meget hjælp at finde.

Har prøvet at opdatere dens drivere (både tilbage til den driver den havde da jeg først købte den, og har også prøvet med dens nyeste driver) og der er ingen forskel.

Prøvede også på at skifte strøm stiks ledning på skærmen, og det virker heller ikke.. Kan det være et problem der er opstået mellem min skærm og mit grafik kort, og hvordan finder jeg problemet? Er der nogle af jer der har været ude for det samme?

Har XP på min computer, service pack 2

og mit grafik kort er en Radeon 9700 PRO (Sjovt nok står der Radeon 9700 Pro og Radeon 9700 pro - Secondary, nedenunder, når jeg kigger inden under Display Adapters i min device manager)

Har også prøvet på at ændre min opløsning, det virker heller ikke. En kammerat fortalte mig måske at det kunne være fordi min skærm er for varm, men har umiddelbart ikke noget i nærheden der burde "varme" den desideret.. andet end min lampe som står en meter væk

Please help me

Mvh

Lyric
Avatar billede jacla Nybegynder
31. juli 2006 - 02:43 #1
Har du se efter i strømstyring i kontrolpanelet. Om den står på dvale eller et eller andet flueben er sat forkert.

Hvis de indstillinger er ok, er jeg bange for det er skæremen, en af mine venner har netop haft samme problem.

Har du mulighed for at prøve et andet skærmkabel, eller er det fast monteret på selve skærmen?

vh

jan
Avatar billede follmann Novice
31. juli 2006 - 19:38 #2
Et problem kan også være varmen i dit grafikkort. Har haft samme problem med min flasdskærm, som viste sig at være en defekt blæser på mit gfx kort. Det øjeblik du slukker for din skærm, kan dit gfx kort slappe af og køle ned, indtil du tænder og dermed kræver arbejde fra kortet igen.

Så kig lige efter støf og andre ting der kan hindre en ordentlig køling.

Held og lykke.
Avatar billede lyric Nybegynder
01. august 2006 - 05:19 #3
Indtil videre har jeg prøvet med at gå ind under kontrol panel. Under  "settings for home/office desk power scheme" stod den på "Turn off monitor - After 1 hour".

Ved ikke helt om det virker endnu.. Kan ikke forestille mig det har noget med det at gøre, da det mange gange tog længere tid end en time, før den slukkede, og andre gange hurtigere...

Har desværre ikke et andet skærm kabel Jan. Men prøver lige at se om de ændringer jeg har lavet under kontrol panel, er tilfældet.

Hvad angår mit grafik kort Follmann.. kunne selvfølgelig godt være det, men har efterhånden haft denne computer i et par år hvis ikke mere, og der har aldrig været noget problem, hverken med denne skærm eller mine forrige (Som så var en helt alm. 17' skærm)

Jeg prøver lige at se hvad der sker, og hvis det sker igen, så må jeg se hvad jeg kan gøre ved mit grafik kort. Jeg skriver igen snarest muligt. Indtil videre, mange tak for hjælpen :-)

Mvh

Lyric