Avatar billede bolle006 Nybegynder
31. juli 2006 - 01:03 Der er 3 kommentarer

Lyd på xbox360

Lyd på xbox360  200 point fra bolle006

X Jeg håber der er noget den kan hjælpe mig her.

Jeg har købt en xbox360, men kan ikke få lyd ud af den på mit tv, når jeg bruger component stikket. Mit tv (philips 37ph9830) understøtter kun digital lyd, når jeg bruger component indgangen, så jeg kan ikke sætte de det røde og det hvide stik til nogle steder.

Men jeg kan forstå at jeg skal have fat i et Toslink kabel, til at sætte i mit component kabel, for at få digital lyd. Men indgangene på mit tv er jo til stik ligesom de rød/hvide (ved ikke lige hvad den type hedder) så kan man få et stik med sådan et stik i den ene ende?

Håber på hjælp, da det er lidt træls at skulle bruge scart indgangen for at få lyd, og så tilgengæld ikke kunne køre HD
Avatar billede spif2001 Nybegynder
31. juli 2006 - 09:25 #1
Har dit tv ikke en phono indgang lige ved siden af component stikket?

Min xbox kører HD med mit tv (Philips 32"), men jeg måtte fuske lidt, da jeg ikke har rød/grøn/blå indgang til HD'en. Så jeg fik en adapter og smed dem ind i component stikket og de to rød/hvid til lyd, samlede jeg med en adapter til en phono (walkman) stik.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
31. juli 2006 - 09:26 #2
Ellers stil dit spørgsmål herinde: www.xboxlife.dk

Der plejer at være nogen der kan svare på den slags.
Avatar billede bolle006 Nybegynder
31. juli 2006 - 10:28 #3
Nej jeg har kun to indgange til lyd på min component indgang. Det er samme stik som rød/hvid lysstik, men det er bare digitale indgange. Man bruger kun en af dem til lyd. Når jeg f.eks. bruger min DVD afspiller, så sætter jeg mit componont kabel til, og så et almindelig lydkabel (rød/hvid) i den digitale udgang på min DVD (bruger bare det røde stik) og så i en af lyd indgangene på mit tv. Så er der lyd.