Avatar billede bolle006 Nybegynder
30. juli 2006 - 00:59 Der er 3 kommentarer

Lyd på xbox360

Jeg håber der er noget den kan hjælpe mig her.

Jeg har købt en xbox360, men kan ikke få lyd ud af den på mit tv, når jeg bruger component stikket. Mit tv (philips 37ph9830) understøtter kun digital lyd, når jeg bruger component indgangen, så jeg kan ikke sætte de det røde og det hvide stik til nogle steder.

Men jeg kan forstå at jeg skal have fat i et Toslink kabel, til at sætte i mit component kabel, for at få digital lyd. Men indgangene på mit tv er jo til stik ligesom de rød/hvide (ved ikke lige hvad den type hedder) så kan man få et stik med sådan et stik i den ene ende?

Håber på hjælp, da det er lidt træls at skulle bruge scart indgangen for at få lyd, og så tilgengæld ikke kunne køre HD
Avatar billede tribalroots Nybegynder
30. juli 2006 - 09:26 #1
Det skal ikke undre mig hvis du kan få adaptere til at tilpasse så du kan sætte det til som du har nævnt, ved det ikke, men hvis du nu ikke skulle kunne aligevel, så kan du altid prøve med en Scartstik-box thingy! =)
Det er en stikdåse, bare med scartstik istedet, kan købes og proppes op bag i dit tv, således at du har flere scartindgange på dit tv.
Men igen, prøv det kun som et alternativ hvis det andet ikke er muligt!
Avatar billede bolle006 Nybegynder
31. juli 2006 - 01:01 #2
Jeg har jo sådan en scart ting, det jeg har brug for er et Toslink med med sådan et stik, som der er på de rød/hvide lyd kabler. Hvad hedder den slags stik forøvrigt?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
31. juli 2006 - 10:26 #3
phonostik