Avatar billede sb Nybegynder
13. maj 2001 - 14:27 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Counter Strike - Hvordan kommer jeg i gang?

Nu har jeg snart hørt så meget godt om Counter Strike, at jeg også selv må prøve det.

Men som i sikkert forstår på spørgsmålet, ved jeg ikke meget om dette (ud over at det er et spil, hvor man kan \"kæmpe\" mod andre, over nettet).

Så hvis der var nogen som gad at forklare mig det mest elementære havde jeg været glad.
Avatar billede milo Nybegynder
13. maj 2001 - 14:40 #1
Terrorister slåd mod anti terrorister. Lige mange spillere på hvert hold.

Det gælder om at dræbe hinanden først og fremmest, men på nogen baner kan terroristerne også lægge en bombe på 2 punkter på banen og vente på den sprænger, uden anti terroristerne når at desarmere den.

På andre baner kan anti terroristerne redde gidsler og føre dem hen til et punkt på banen, for at vinde.

Det er faktisk det, det går ud på.
Avatar billede milo Nybegynder
13. maj 2001 - 14:41 #2
slåd = slås
Avatar billede milo Nybegynder
13. maj 2001 - 14:42 #3
Det hold der vinder en runde, får flere penge end det andet hold. For de penge skal man købe våben, armor, granater osv...
Avatar billede master_nemo Nybegynder
13. maj 2001 - 14:42 #4
jo gider jeg da godt....hmmm...først og fremest skal du ha\' Half-Life.
Så skal du anskaffe dig counter strike..og ja så installer det, og du kan gå igang.

Det counter-Strike handler om, er at der er 2 hold:Counter-Teorrists og Teorrists, de 2 hold spiller så forskellige \"scenarios\" hvor du nogle gange skal sætte en bombe, hvis du er T(teorrists) og CT(counter-teorrists) skal afmontere den, så er der også hvor CT skal rede nogle gidsler som T har taget til fange, men alt i alt er det bare et meget avanceret skydespil, der virkelig kræver strategi, men også MEGET træning......håber det hjalp lidt å det :o)

/MN
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
13. maj 2001 - 14:44 #5
Det mest elementære... - to hold (terrorister/antiterror) kæmper mod hinanden, - man vælger selv side og så går det løs. Jo flere kills, - des bedre råd får man til at købe udstyr (guns/veste/ammo/osv...)

Hvis du ellers kender bare en kende til alle de andre spil a\'la quake/halflife, så minder gameplayet en del om dem, bare med grafiske modifikationer.

Mere elementært kan det vidst ikke blive...

Med venlig hilsen mogens_mogensen
Avatar billede sb Nybegynder
13. maj 2001 - 14:48 #6
OK, tak for hjælpen. Jeg har downloaded en demo af Half-Life. Hvor finder jeg Counter-Strike?

Er det nok at have demovertionen af Half-Life?
Avatar billede milo Nybegynder
13. maj 2001 - 14:54 #7
http://www.counter-strike.net den officielle counterstrike hjemmeside med den nyeste version !
Avatar billede master_nemo Nybegynder
13. maj 2001 - 14:55 #8
nej....tror jeg ikke.....du kan altid låne en version af en eller anden(MANGE der har det)
du skal kun bruge cd-key en gang, men sierra har vist nak lagt en ud til frit brug......
nå anyway, du kan downloade opdateringen af half-life her: www.sierra.com (du skal ha\' fat i version 1.1.0.1.6(hedder den vistnok..ihvertfald noget med 6!! :o))
s kan du downloade den nyeste version af CS her: www.counter-strike.net hvor du skal ha\' fat i version 1.1. :o)

/MN
Avatar billede milo Nybegynder
13. maj 2001 - 16:00 #9
har du fået svar? så må du godt acceptere vores svar..
Avatar billede dexxa Nybegynder
13. maj 2001 - 16:13 #10
Gå ind på http://games.jubii.dk/cs
der kan du downloade det hele !!