Avatar billede freddy Nybegynder
03. maj 1999 - 00:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Farver på skærm

Når jeg arbejder med grafik,og har fundet de farver som jeg ønsker at udskrive,men når de kommer ud af printeren er farver meget anderledes end de var på skærmen kan dette rettes
(Skærm ultra MPR II Printeren HP Deskjet 820Cxi) mvh
FREDDY ØRNSKOV
Avatar billede thoeger Nybegynder
03. maj 1999 - 10:00 #1
du skal være sikker på at du installeret de rigtige driver!
Avatar billede benny.dk Nybegynder
03. maj 1999 - 10:44 #2
Det er et meget kendt problem. En kort forklaring er at du på din skærm har en bedre oplkøsning end din printer kan klare (og mange flere farver).

Men prøv at finde en testside, med både linier og farveforløb og også gerne et billede med et stort hud område med skygge virkninger (så kan du virkelig sætte dinprinter på prøve) og juster så din skærm (ikke farve og kontrast og lys) men kold varm ol, og prøv at printe, så skal du sammenligne og justere og sådan bliver du ved til du mener der er overensstemmelse og det tager lang tid.

/Benny
Avatar billede jpswebcon Nybegynder
03. maj 1999 - 20:45 #3
prøv at gå ind i printerens opsætningsprogrammer og pil lidt ved det, det kan da være det bliver bedre!
Avatar billede gigy Nybegynder
05. maj 1999 - 20:56 #4
Enten er det det din skærm der er opsat forkert F.eks. kontrast eller farver eller's prøv at gå ind i system og slet din printe og installer den igen

ps. håber det virker
Avatar billede freddy Nybegynder
05. maj 1999 - 22:37 #5
Tak for hjælpen,jeg går igang
Freddy