Avatar billede htmlkongen Novice
27. juli 2006 - 20:07 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

skype mikrofon

Hej. Mit skype virkede igår - men nu vil den ikke godkende mikrofonen? Den siger at der er en fejl, men det ser rigtigt ud i indstillinger + lydoptager virker fint?

Hvad er der galt? Jeg har prøvet at afinstallere og indstallere igen?
Avatar billede jacla Nybegynder
27. juli 2006 - 22:01 #1
har du været i skype lydenheder og kontroleret om det er sat til standard eller dit headset navn ?
Avatar billede htmlkongen Novice
28. juli 2006 - 05:23 #2
Den er sat til standard. Headsettet har ikke noget navn (tror jeg) ... Det er bare sat ind i mic stikket og i hørebøf stikket? Er det ikke OK?
Avatar billede jacla Nybegynder
28. juli 2006 - 18:38 #3
Der hvor du i skype kan se Standard Headset kan du kun finde den eller ved tast på den lille trekant finde et andet ?

Ellers prøv at starte din pc med headset sat til, så den finder det i opstarten.

Du kan lave et test opkald til skype, for at se om det virker, ellers prøv et andet headset, hvis du har et.

mvh

Jan
Avatar billede jacla Nybegynder
28. juli 2006 - 18:40 #4
NB! Du kanogså prøve at lede efter NY HARDWARE og tilføje (Lydenheder ....)
Avatar billede htmlkongen Novice
28. juli 2006 - 19:45 #5
Det er både lydkortet og Windows standard. Ingen af dem virker. Men når jeg siger test hardware virker de fint i testen, men ikke i Skype bagefter.

Jeg prøver hele tiden skupe testopkald og det virker ikke.

Jeg har også prøvet at fjerne enheden og søge efter nyt og indstallere korrekt men det virker heller ikke. Alt virker hvad angår mikrofonen på nær Skype.

Hvad er næste forsøg? :)
Avatar billede jacla Nybegynder
28. juli 2006 - 20:16 #6
Hvis mic. virker på Windows lydoptager, men ikke på skype, skal du finde fejen i skype lydenheder, under lydeenheder.
Avatar billede htmlkongen Novice
28. juli 2006 - 21:27 #7
Ok, men hvor skal jeg lede der? Hvad skal der stå? Synes jeg har prøvet det hele?
Avatar billede htmlkongen Novice
28. juli 2006 - 21:30 #8
Den står som Windows standard?
Avatar billede jacla Nybegynder
28. juli 2006 - 23:09 #9
I Skype Under Lydenudstyr, skal der stå dit lydkort i stedet for Windows Standard, Og  navnet på dit lyde ind og lyd ud skulle gerne have samme navn som dit headset eks. Platronic eller Senheizer.
Avatar billede htmlkongen Novice
29. juli 2006 - 05:46 #10
Der står kun lydkortets navn. Conexant AMC Audio. Det står i begge nu, men virker alligevel ikke :(
Avatar billede jacla Nybegynder
29. juli 2006 - 17:40 #11
Har du et andet (skype headset) Du kan prøve.
Avatar billede htmlkongen Novice
29. juli 2006 - 19:28 #12
Nope desværre. Skal det være et Skype headset? Det her er baeet tilfældigt et? Ikke noget avanceret halløj. Men det er splinternyt. Det er sku mærkeligt. Kan man ikke nulstille Skype fuldstændig? Det tror jeg ikke den gør ved genindstallation?
Avatar billede jacla Nybegynder
29. juli 2006 - 19:43 #13
Jo du kan godt slette skype og installere den igen, men du har stadig din konto.

Det vil nok ikke hjælpe noget.

Hvis dit headset aldrig har virket på skype, kommer det nok heller ikke til det.

Du kan købe et skype headset til omkring 125 kr. Det er specielt lavet til Skype.

Så det vil jeg råde dig til.

MVH

Jan
Avatar billede htmlkongen Novice
11. august 2006 - 21:23 #14
Hey. Det har kørt med Skype. Det var efter et opkald at det ikke virkede. Nu har jeg købt et logitech USB stik til e plov. Det funker fint. Tak for hjælpen :)
Avatar billede jacla Nybegynder
12. august 2006 - 00:03 #15
Velbekomme :)
Avatar billede olso Nybegynder
09. juni 2007 - 15:50 #16
Jeg har haft det samme problem (i hvert fald blev min lyd heller ikke gengivet) men jeg prøvede i stedet at installere den engelske version (valgte engelsk som sprog) og hopla, - nu virkede den på begge mine PC´ere hvorden danske version ikke virkede (MÅB!)
Avatar billede olso Nybegynder
09. juni 2007 - 15:52 #17
Det gælder i øvrgt uanset hvilken mikrofon jeg nu bruger! (lige et ekstra MÅB!)
Avatar billede htmlkongen Novice
10. juni 2007 - 15:31 #18
Well.. Tak endnu en gang. Spørsmålet er snart et år gammelt? Thanks anyway