Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
27. juli 2006 - 09:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjerne sangerstemme fra musiknummer?

Heisan

Jeg går og mangler et karaokenummer til en polterabend, men kan ikke finde det som en midi-fil. Derfor vil jeg høre, om der er nogen der ved hvordan og med hvilket program det er muligt, at fjerne en sangers stemme fra et musiknummer, så kun musikken er tilbage.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. juli 2006 - 09:55 #2
ellers er det skam bare at lave en hurtig google søgning:
Remove voice from song

eller

Remove vocal from song
Avatar billede uffesteenberg Novice
27. juli 2006 - 17:24 #3
Jeg har prøvet med en del programmer efterhånden... min erfaring er at resultatet sjældent bliver bedre en "skuffende". Problemet er at man godt kan filtre nogle frekvenser fra, men det påvirker også musikken, da det ikke ligger i seperate spor..

Hvilken sang er det, du leder efter??
Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
10. august 2006 - 18:52 #4
Jeg leder efter "Så længe jeg lever" med John Mogensen. En Midi vil være i orden :)
Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
10. august 2006 - 18:57 #5
Har forresten fundet den her:
Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
10. august 2006 - 18:57 #6
Avatar billede uffesteenberg Novice
11. august 2006 - 19:28 #7
Så kommer du nok ikke nærmere ;-).. men eftersom det jo er en total bodega-evergreen, så må der uden tvivl eksistere nogle instrumental-versioner...