Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2006 - 10:55 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Bog om google optimering

Jeg vil gerne høre jer, om I kan anbefale en eller flere bøger om hvordan google fungerer.

Bemærk - jeg er ude efter at få en abefaling baseret på jeres egne gode erfaringer. Jeg kan selv finde ud af at søge bevistløst efter bøger om emnet ;)
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2006 - 10:58 #1
Skal måske lige nævne at det jeg søger er bøger, der forklarer hvordan man laver google venlige sites og optimerer sit site. Altså ikke en bog decideret om hvordan man bruger google til at søge med.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2006 - 11:02 #2
Jeg synes denne er en god start
http://www.polyteknisk.dk/butik/vare.asp?varenr=2452372

Forfatteren holder også mange foredrag og er egentlig vældig inspirerende.

Der er som du sikkert godt ved også nogen gode artikler her på eksperten om området.
Avatar billede keysersoze Guru
26. juli 2006 - 11:27 #3
helt som spacemaninc vil jeg foreslå samme bog - dog med det forbehold, som også bogen kommer ind på, at google er i konstant udvikling så derfor er det langt hen ad vejen kun ledetråde og ikke en endelig opskrift der kan gives. For at være konstant up-to-date er det en nødvendighed at gå online også - amino.dk er et godt sted.
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. juli 2006 - 12:01 #4
det meste af det kan du faktisk læse her

http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/
Avatar billede hmm10 Nybegynder
27. juli 2006 - 13:28 #5
Jeg vil klart anbefale Erik Bork's bog til at starte med. Har været til et fordrag af ham om emnet, dvs. tilmeldt mig fordraget med en anden forlægger først, Kurt Moskjær fra Morskjær Marketing beliggent i Videbæk (Jylland). Ved ikke om Kurt har skrevet en bog, men Erik Bork's bog kunne være at anbefale, hvis den omhandler det samme som fordragets indhold. Erik Bork er såkaldt "professionel webmaster" på forskellige store sites og har en del års praktisk erfaring på området.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
27. juli 2006 - 13:32 #6
"Morskjær Marketing", undskyld mig. Det hedder selvf. Moskjær Marketing. (Så skulle det være sat på plads)
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2006 - 16:46 #7
Mange tak for jeres anbefalinger. hmm10 og bufferzone I må gerne give svar for point.
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. juli 2006 - 22:35 #8
ok
Avatar billede hmm10 Nybegynder
31. juli 2006 - 19:52 #9
ok, hvis det kan bruges