Avatar billede gitteihe Nybegynder
26. juli 2006 - 10:01 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Søjlediagram i Excel

Jeg skal have lavet et søjlediagram, der vandret viser tiden og horisontalt viser 4 patienters indlæggelsestid.
Søjlerne, der skal illustrere indlæggelsestiden i diagrammet, skal ligge vandret forskudt.

Jeg har officepakken til rådighed, og går ud fra jeg skal lave det i Excel. Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede mugs Novice
26. juli 2006 - 10:04 #1
Du behøver ikke at lave det i Excel. Du kan også bruge Access. Men kan du ikke i menuen Indsæt  Diagram indsætte et diagram der viser dine data?
Avatar billede gitteihe Nybegynder
26. juli 2006 - 10:12 #2
Jeg er helt grøn her. Skal jeg skrive mine oplysninger i en eller 2 tabeller, kan du skære det i pap for mig ? ;o)
Avatar billede mrjh Novice
26. juli 2006 - 10:37 #3
Helt simpelt kan det laves med et vandret søjlediagram
Menuen indsæt > Diagram, vælg liggende søjle.
Marker dit dataområde og tryk udfør
Avatar billede gitteihe Nybegynder
26. juli 2006 - 11:00 #4
Jeg har lavet en tabel i access med:
patient 1 - 4
patient 1 - 4's indlæggelsestid
patient 1 - 4's udskrivelsestid

Ingen primær nøgle eller lignende. Men kan stadig ikke lave et søjlediagram.
En der kan hjælpe?
26. juli 2006 - 12:01 #5
For at præcisere opgaven:

Er indlæggelsestid og udskrivningstid datoer?
Skal søjlen gå fra den ene dato til den anden?

.... eller hvordan skal det se ud?
Avatar billede gitteihe Nybegynder
26. juli 2006 - 12:10 #6
erikjuul------>Det er lige præcis sådan det skal være ja, og søjlerne skal være vandrette.
Avatar billede mugs Novice
26. juli 2006 - 12:44 #7
gitte < Du er velkommen til at maile din db til:

mugs"snabelting"mail.dk

husk at zippe.