Avatar billede mj Nybegynder
13. maj 2001 - 00:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Et program der kan aflæse og nedskrive indholdet i et DIR ???

Kan det virkelig passe, at der ikke findes et program der kan udføre den ret simple opgave det er, at gå ind på f.eks. en CD fuld af filer i flere underDIR, og derefter lave en indholdsfortegnelse af CD\'en ??

Kan det virkelig være rigtigt, at man selv skal sidde og lave det hele manuelt ??

Jeg har 150 - 200 CD\'er fyldt med diverse filer, og disse ville jeg gerne have katalogiseret, så pleeeeeeze...... - HJÆLP!!!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
13. maj 2001 - 01:24 #1
warez ?
Avatar billede halifax Nybegynder
13. maj 2001 - 01:30 #2
Nej, det kan ikke passe. Prøv Print Folder - der findes både en freeware og shareware version (den kan lidt mere). Kik her

http://no-nonsense-software.com
:)
Avatar billede halifax Nybegynder
13. maj 2001 - 01:31 #3
Glemte lige at sige, at i stedet for at printe Dir (og under Dir) kan du markere det i Print Folder og sætte det ind i f.eks. en tekst fil.
Avatar billede mj Nybegynder
13. maj 2001 - 01:50 #4
Nu har jeg fået besked pr email om, at ikke mindre end 3 har været inde og kommenteret mit spørgsmål, men jeg kan ikke se nogle kommentarer - Hvad sker der her ????

Vær rar at reagere via min emailadresse : mr.president@ofir.dk  -  Jeg kan jo ikke se noget her.. :-)
Avatar billede jacobchr Nybegynder
13. maj 2001 - 02:19 #5
Du kan redirecte output fra en dir kommando til fx en tekst fil på følgende måde ;

dir > dir.txt

Prøv at skrive \"dir /? > dir.txt\" og åben denne tekst fil.

Håber det kan bruges

/jacob
Avatar billede blood Nybegynder
13. maj 2001 - 08:09 #6
Hvorfor bruge et program til det?

Du kan jo gå ud i en ms-dos prompt. (Start >> Kør >> Skriv \"command\" og klik ok.)

Skriv d: (Hvis dit cd-rom drev heder d eller e: hvis det heder e osv.)

Skeiv \"tree > c:\\mapper.txt\" og den vil lave en liste over alle mapper og under mapper på cd-rom drevet og gemme det i filen mapper.txt på c drevet. (Kan åbnes med Notesblok)
Avatar billede blood Nybegynder
13. maj 2001 - 08:11 #7
I mappe.txt vil det blive gemt sårdan her

mappe1
------undermappe1
-----------------underundermappe1
-----------------underundermappe2
------undermappe2
-----------------underundermappe1
mappe2
------undermappe1
-----------------underundermappe1

oav.
Avatar billede mj Nybegynder
13. maj 2001 - 14:20 #8
Jeg har hentet det lille, men ubetinget geniale program PRINT FOLDER på http://no-nonsense-software.com efter Halifax\' anvisninger, så det er Halifax der bør have point. Desværre kan jeg ikke på nuværende tidspunkt finde ud af hvordan jeg skal bære mig ad med at tildele dem, da jeg ikke har kunnet se svarene før nu, og nu står Halifax ikke på listen over svarere man kan tildele points mere :-(
Men lige så snart jeg knækker nødden, så er der 30 point på vej til Halifax....... - Tak for hjælpen *_*
mj
Avatar billede halifax Nybegynder
14. maj 2001 - 01:03 #9
Takker for point på vej...! Jeg har jo ikke svaret før nu, men kun givet en kommentar.
Glad for at du kan bruge PrintFolder, for du spurgte jo netop om et program til formålet. De øvrige svar med DOS er skam også udmærkede (kendte dem godt) men også jeg foretrækker det lille program.
:)
Avatar billede mj Nybegynder
14. maj 2001 - 01:11 #10
Jeg har såmænd også selv brugt DOS-funktionen før (og Norton Commander\'s), men som du selv påpeger var det et program jeg søgte efter.... *_*
Godt brølt løve

mj