Avatar billede kasperstorm Nybegynder
25. juli 2006 - 19:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Low noise strømforsyning

Hey
Jeg har en larmende strømforsyning og ønsker en ny. Jeg skal bruger ca 350 - 400 watt. Hvilken strømforsyning skal jeg købe hvis den skal være så stille som muligt. (Jeg synes ikke rigtigt edbpriser har konsistente bedømmelser på strømforsyninger, derfor spørgsmålet)
Hilsen Kasper
Avatar billede stbm Nybegynder
26. juli 2006 - 02:28 #1
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=820130. Denne strømforsyning har jeg lige selv sat ind istedet for en afbrændt. Og hvis man kan overleve det "fancy"
blå LED lys, som sidder så "dybt" i strømforsyningen at det ikke genere ret meget.
Og et støjlevel på 12-17 Db er lig tavshed.
Det svære i støj fra blæsere er, hvor i toneområdet det er de måler. Det er producenter ikke særlige glade for at oplyse. Thi det er sådan med Db (lydtryk) at øret ikke er lige følsomt i alle områder. Tænk blot på loudness funktion på HI Fi forstærkere hvor man ved lave lydtryk, trykker denne ind, for at hæve bunden og diskanten.
Sagt anderledes ved lave lydtryk er mellemtonen dominerende, når du så skruer op bliver dit øre mere følsomt for bas/diskant end for mellemtonen.
Så hvis fx en strømforsyning larmer lad og sige 55 Db ved 1Khz, så svare det til det du populært kan kalde alm. tale, men hvis de 55Db er målt ved 100Hz, så er det ikke så slemt
Avatar billede kasperstorm Nybegynder
26. juli 2006 - 09:09 #2
Tusinde tak for det meget omfattende svar...Den er bestilt...point til dig!!