Avatar billede moola Nybegynder
25. juli 2006 - 18:30 Der er 8 kommentarer

*.cmd lukker computer!

Kære Eksperter

Jeg bruger i øjeblikket Fjernskrivebord til min server og det fungere super, det eneste er at man ikke kan slukke serveren via "fjernskrivebords" funktionen!

Så derfor ville jeg gerne lave en batch fil som lukker computeren ned når jeg klikker på den!

Håber i kan hjælpe!

Mvh Nicolaj Jensen
25. juli 2006 - 18:46 #1
Kig efter kommendoen

SHUTDOWN
M:\>shutdown /?
Format: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\computernavn] [-t xx]
          [-c "kommentar"] [-d up:xx:yy]

        Ingen argumenter        Viser denne meddelelse (samme som -?)
        -i                      Viser GUI-grænseflade, skal være første indstill
ing
        -l                      Logger af (kan ikke bruges med indstillingen -m)

        -s                      Lukker computeren
        -r                      Lukker og genstarter computeren
        -a                      Afbryder lukning af systemet
        -m \\computernavn      Fjerncomputeren skal lukkes/genstartes/afbrydes
        -t xx                  Angiver timeout for lukning til xx sekunder
        -c "kommentar"  Lukker kommentar (maksimalt 127 tegn)
        -f                      Gennemtvinger lukning af programmer, der kører,
                        uden varsel
        -d [u][p]:xx:yy Årsagskoden for lukningen
                                u er brugerkode
                                p er en planlagt lukkekode
                                xx er hovedårsagskoden
                        (positivt heltal mindre end 256)
                                yy er den mindre årsagskode
                        (positivt heltal mindre end 65536)
Avatar billede moola Nybegynder
25. juli 2006 - 18:52 #3
Ja ved godt at jeg har en del åbne spørgsmål!

Kan du evt. lave et eksempel på en "hel" kode?
Avatar billede moola Nybegynder
25. juli 2006 - 19:15 #4
Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
25. juli 2006 - 20:14 #5
Du skriver bare
shutdown -s

hvis det køres på den anden maskine. Eller

shutdown -s -m \\DenAndenComputer

Hvis det skal køres på din egen computer.
Avatar billede leif Seniormester
25. juli 2006 - 22:03 #6
Hvorfor kan du ikke slukke din Server når du er logget på Fjernskrivebord, nu ved jeg selvfølgelig ikke om det er en Windows 2003 vi snakker om, men logger jeg på med min Administrator bruger kan jeg sagtens slukke maskinen uden problemer.
Avatar billede plx Nybegynder
25. juli 2006 - 22:05 #7
Avatar billede moola Nybegynder
26. juli 2006 - 13:16 #8
Bertelbrander smid et svar og du får points ;)