Avatar billede kourosh Nybegynder
25. juli 2006 - 13:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Referere 1.1 dll i 2.0 web applikation

Jeg får følgende fejl ved brug af en version 1.1 dll i Visual Studio 2005:

Method not found: 'System.Object System.Xml.Serialization.XmlSerializationGeneratedCode.get_InternalSyncObject()

Dll'en benytter sig af en webservice og det er derfor Xml'fejlen opstår.

Hvordan løser jeg dette?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. juli 2006 - 14:07 #1
Det kan være en reference som mangler
Avatar billede kourosh Nybegynder
25. juli 2006 - 14:45 #2
Problemet er beskrevet i større detaljer i denne tråd: http://forums.asp.net/thread/1173127.aspx

Det er en 3. parts dll som jeg ikke har mulighed for at rekompilere og umiddelbart er den ikke tilgængelig i version 2.0.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. juli 2006 - 15:12 #3
Ville du/i ikke benytte 1.1 til projektet ?

Har du prøvet at kalde den fra et 1.1 projekt ?
Avatar billede kourosh Nybegynder
25. juli 2006 - 16:42 #4
Har jeg mulighed for at kører Visual Studio 2005 med framework 1.1 så er det fint med mig - men jeg ved ikke hvordan man gør - har ikke kunnet finde nogen dokumentation!
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juli 2006 - 02:16 #5
vi kan næppe hjælpe dig bedre end Microsoft ...

:-)
Avatar billede kourosh Nybegynder
26. juli 2006 - 10:19 #6
Det er nu set før :-)

Er der nogen der ved hvordan man retter denne fejl ELLER ændre VS2005 til at kører .NET 1.1

Alternativt bliver jeg vel nødt til at kører VS2003 ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
26. juli 2006 - 10:24 #7
Ja du skal bruge 2003 til 1.1 .
Hvis du nu kan få det til at virke i 1.1 kan det være at du kan lave din egen dll hvor du referer til 3. parts dll'en og på den måde kan du måske få det til at virke.
MÅSKE altså :)
Avatar billede kourosh Nybegynder
28. juli 2006 - 07:46 #8
Dette var svaret jeg fik fra microsoft:

Yes, unfortunately if you do not own the assembly, you cannot just use sgen.exe.
We did not port full pre-generation feature to V1.1, the way it works in V1.1 is the type explicitly points to serializer to use, so even if you generate the newer version of the serializer, the old one will be used, because it is explicitly chosen by the type.

I am afraid that you only options are
1. ask for a fix from the vendor: they either have to use V2 framework to re-generate the seriliazation codo, or just edit the V1.1 code to remove the synchronization.
2. push for QFE from Microsoft.

Thanks,
Elena