Avatar billede binauhus Nybegynder
25. juli 2006 - 13:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fildeling over hjemmenetværk

Hej,

Jeg sidder i et netværk med 4 andre computere. Jeg kan se alle deres computere, men problemet ligger når de skal se mine delte filer. De kan se jeg ligger i arbejdsgruppen men når man prøver at komme ind på min computere siger den ingen adgang: kontakt administrator. Jeg har aktiveret gæstekontoen, deaktiveret min firewall samt delt flere mapper end Shared mappen.

Nogen som har nogle friske idéer?

MVH
BinauHus
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. juli 2006 - 13:35 #1
kan du tilgå de delte mapper ved at: Gå i Start->Kør.
Skriv \\NavnPåPC\DeltMappe
Enter
?
Avatar billede binauhus Nybegynder
25. juli 2006 - 13:57 #2
Nej det kan jeg ikke fra de andre computere.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
25. juli 2006 - 14:09 #3
lol
Har haft samme prob ved adskillige LAN, har aldrig luret løsningen, så det bliver spændende! :D

Hvis det haster med noget filoverførsel kan vedkommende som skal have dine filer evt. lave et bib. med fuld adgang, så kan du blot uploade dem til ham! Men det er som sagt også kun hvis det lige haster! =)
Avatar billede binauhus Nybegynder
25. juli 2006 - 14:12 #4
Nu er det sådan de alle skal hente noget fra mig og det ville være en hel del nemmere at de alle hente det i stedet for jeg skal smide det ud til det hver især.

Tak for svaret, men det opfylder ikke helt det jeg søger.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2006 - 17:02 #5
Har du aktiveret fildeling ? har du sikret dig at det ikke er en firewall der er synderen ?
Avatar billede munki Nybegynder
25. juli 2006 - 23:26 #7
en fejl som mange begår, ligger i den indbyggede firewall i Windows XP .
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. juli 2006 - 01:12 #8
For at kunne dele filer skal alle maskiner der indgår i delingen være i samme arbejdsgruppe. Det har du. De skal også have fil og udskriftsdeling aktiveret. Check at det er aktiveret. Har du en firewall, så skal de andre maskiners IP adresser være i den beroede zone før du får lov til at tilgå deres filer.

Af og til skal man installere IPX/SPX transport protekol for at få adgang til de andre maskiners filer, såå prøv at installere denne. Gå ind i kontrolpanelet og start Netværksforbindelser. Højreklik på din forbindelse og vælg egenskaber. Under fanebladet Generelt klikker du på Installer. Klik på Protokol, og klik på Tilføj og find IPX/SPX protokollen og installer denne.
Avatar billede munki Nybegynder
26. juli 2006 - 20:32 #9
...hurtig kommentar -du behøves ikke at være i samme arbejdsgruppe
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2006 - 08:04 #10
Har du stadig problemer??