Avatar billede fiil123 Nybegynder
24. juli 2006 - 21:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kontrol på om mysql_query gav et resultat

$result_text  = mysql_query("SELECT * FROM ".$rowForum[tabel_text]." WHERE text LIKE '%" . $SearchItem . "%'") or die( "SQL fejl. Kontakt admin. Grund: " .mysql_error() );

    if( $result_text == false )
        {                                        search_error_no_items_found();
        }else

Koden giver lidt sig selv... Jeg vil gerne kontrollere på om denne søgning gav noget resultat, har prøvet med false, NULL, !$result_text men det virker selvfølgelig ikke da mysql_query kunne giver fejl hvis den ikke kan fortages eller returnere den en  resource!! Nogen der har en god ide til hvordan det kan gøres?
Avatar billede nielle Nybegynder
24. juli 2006 - 21:59 #1
Hvad med mysql_num_rows() ?

http://dk.php.net/mysql_num_rows
Avatar billede schaefner Juniormester
24. juli 2006 - 21:59 #2
Avatar billede fiil123 Nybegynder
24. juli 2006 - 22:03 #3
Nemlig, præcist sådan der...
Hvordan skal vi gøre med point?
Avatar billede nielle Nybegynder
25. juli 2006 - 06:47 #4
Vi kan da bare dele dem 50-50. Svarene lå så tæt at det nærmest kan være lige meget. :^)

... og et svar fra mig.
Avatar billede fiil123 Nybegynder
25. juli 2006 - 10:01 #5
Hvordan pokker gør man det?? Det var også mere det der lå i min sidste kommentar
Avatar billede nielle Nybegynder
25. juli 2006 - 18:42 #6
Det kræver at schaefner også lægger et svar ... så lad os lige vente på det :^)
Avatar billede schaefner Juniormester
12. august 2006 - 17:42 #7
Bare giv dem til nielle. Han var først.