Avatar billede nozferatu Nybegynder
12. maj 2001 - 20:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Open GL og Counter Strike !

Har Win 2K, ASUS GeForce 2 32 DDR, PIII 800, 512 RAM. Når jeg afvikler spillet conunter strike under videoresolutionen \"Software\" er der ingen problemer. Problemet er så snart jeg vælger enten Direct 3D eller Open GL får jeg en melding om, at mit grafikkort enten ikke understøtter standarden eller at spillet ikke kan afvikles i den valgte opløsning ( og jeg ved at ASUS kortet understøtter Open GL og jeg har prøvet aller opløsninger). Og til jer der svarer; ja jeg har nyeste Direct X 8a, nysteste BIOS, drivere til grafikort. Er det noget i mit ASUS software jeg specielt skal aktivere før disse standarder kan afvikles eller er det et CS problem ? Nogen der kender dette svar ???
Avatar billede olemongol Nybegynder
12. maj 2001 - 21:09 #1
installere driveren fra fx Q3 cden eller fra http://www.glsetup.com/where.htm
Avatar billede arne_byste Nybegynder
12. maj 2001 - 21:17 #2
Installer Detonator 12 !

har du prøvet i andre spil?

(har selv ASUS GeForce2 og det virker fint i alt)
Avatar billede arne_byste Nybegynder
12. maj 2001 - 21:19 #3
Du behøver ik at installere noget af det ASUS software der følger med, bare du har en rimelig up-to-date driver...
Avatar billede nozferatu Nybegynder
12. maj 2001 - 23:55 #4
Hej Alle !

GL setup virker kun på Win 98 eller 95. Har installeret Detonator 12.10. Når jeg prøver at afvikle Counter Strike i Open GL (opløsning 640x480 som standard) får jeg fejlmeldningen \"The selected Open GL mode is not supported by your graphics card\"..........

Weird ikke ??
Avatar billede palle_anker Nybegynder
15. maj 2001 - 15:06 #5
yep det er klart din driver til dit grafikkort som ikke er nyt nok. ellers er det simpelthen ikke en win2k driver
Avatar billede nozferatu Nybegynder
16. maj 2001 - 23:45 #6
Hej Palle Anker !

Det ER altså den nyeste; ja og den er til WIN 2K. Detonator 12.10 er til WIN 2K og der findes ikke noget nyere fra ASUS. Jeg har selv en ide om, at det er i mine indstillinger for grafikkortet, at man på en eller anden vis skal \"aktivere\" denne Open GL standard.
Avatar billede nomiz Nybegynder
16. maj 2001 - 23:47 #7
Prøv at installere OpenGLsetup fra www.3dfx.dk
Avatar billede nozferatu Nybegynder
17. maj 2001 - 00:11 #8
Hej Nomiz

Pænt af dig at svare; meeeenn prøv lige at tjekke min kommentar længere oppe; GL steup virker kun på 95 og 98, ikke på Win 2k

Noz
Avatar billede vuffe Nybegynder
08. juni 2001 - 12:37 #9
Og du har selvfølgelig husket at installere din AGP driver ik\'¿
Avatar billede jammerlab Nybegynder
29. april 2002 - 10:41 #10
Der er rent faktisk lavet en opengl setup du kender den nok miniopengl eller noget men så vidt jeg ved så er det tredie parts driver hvilket betyder det ikke er et ordentligt firma som har lavet driverne.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2002 - 13:31 #12
(er også til win2000)