24. juli 2006 - 07:56Der er
9 kommentarer og 1 løsning
Spam mail
Hej Eksperter!
Jeg er blevet gjort opmærksom på, at der med service pakke 2 til Exchange server, følger en feature omkring spammail.
Vi har her på virksomheden et par mailboxe som er hårdt ramt mht. spammail, og inden vi begynder at invistere i div. færdigpakker fra f.eks TDC osv. vil vi gerne afprøve om denne fra service pakke 2 kan bruges til noget.
Så derfor, er der nogen der kan hjælpe mig med at guide mig hen til hvor disse indstillinger ændres på Exchange serveren, samt hvilke indstillinger er de mest hensigtsmæssige for en virksomhed på ca. 30 mand som vores.
Mange tak. Har du en artikel der fortæller lidt om settings?
Via din artikel, har jeg fundet ud af at enable spam featuren, nu mangler jeg bare lidt om hvad de forskellige setting betyder og hvilken indstilling der er den bedste for os.
Synes godt om
Slettet bruger
24. juli 2006 - 08:58#3
Global Settings> Message Delivery> Properties> Fanebledet Inteligent Message Filtering. Jeg har sat Gateway Blocking til 5 og Store Junk E-mail til 4. Den indstilling har jeg kørt med længe. Der kommer ikke meget spam, jeg har heller ikke mistet mails som jeg gerne ville have. Start evt. med et større tal, og sæt det gradvist ned. :-)
Prøv knappen Help på Fanebledet Inteligent Message Filtering. Søg på microsoft.com efter IMF. Hvis du har sat "When blocking message:" til Archive, bliver de gemt i brugerens mappe for uønsket post. Afhængig af hvad "Store Junk E-mail" er sat til. :-)
Jeg har nu haft filteret kørende i næsten 1 døgn. På denne tid plejer folk at have fået en del spam mails. Det er der så ikke nogen af dem der har endnu, hvilket er dejligt. Der er dog bare en ting der irriterer mig lidt. Brugerne kan ikke se de frasorterede mails, ej heller kan jeg. Mappen "Uønsket mail" hos brugerne er lige så gabende tom som den altid har været. Nogen der kan hjælpe mig lidt på vej, mht. hvor jeg kan se disse mails, når nu ikke de ligger i "Uønsket mails" folderen. Der må være en setting jeg ikke har fået lavet åbenbart.
Umnn...når jeg i min Outlook klient vælger "Uønsket emial" funktionen, fortæller den mig at jeg arbejder online og derfor ikke kan bruge email filter. For at bruge email filter hos brugeren, og derved få arkiveret i "Uønsket mail" filter, skal jeg køre i "Cache lagret tilstand".
Kan det virkelig passse at jeg er nødt til at køre i denne tilstand, før funktionen er brugbar hos brugerne?
Og hvis jeg ikke kører i denne tilstand, bliver mails bare frasorteret og slettet/rejected uden at jeg kan se dette andre steder end i exchange loggen. Er dette rigtig forstået?
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.