Avatar billede tkreutzfeld Praktikant
23. juli 2006 - 23:19 Der er 1 løsning

rettighed til at se siden ved lokal test

Bær over med mig hvis jeg ikke helt giver mening i mit spørgsmål, jeg er noob udi "databaseriet" ;o)

Mit problem er dette:
Jeg har en maskine jeg køre XP pro på, jeg har hentet og instlleret en MSDE, installeret IIS, købt MSDE Manager og installeret. Jeg har fulgt en grundig tut (http://en.wikibooks.org/wiki/Umbraco/Installation/Installing_Umbraco_on_Windows_XP_Professional) til opsætning af lokal test server og database (samt Umbraco, formålet med det hele er at afprøve Umbraco lokalt) - og umiddelbart ser alt ud til at virke fint... bortset fra at jeg får denne error når jeg prøver at åbne sitet lokalt:
Du har ikke rettigheder til at se denne side
Du har muligvis ikke tilladelse til at se denne mappe eller side med den angivne legitimationbeskrivelse.

--------------------------------------------------------------------------------

Hvis du mener, at du skal kunne se denne mappe eller side, skal du prøve at kontakte webstedet via en e-mail-adresse eller det telefonnummer, der kan være vist på startsiden localhost .

Du kan klikke på  Søg for at søge efter oplysninger på Internettet.

HTTP-fejl 403 - Forbudt
Internet Explorer"

Er der nogen der har en idé om hvor jeg går fejl henne? jeg kan ikke hitte ud af hvor jeg mangler at sætte/give hvilke rettigheder.

Jeg ville virkelig blive glad hvis der var én der kunne hjælpe en wannabee nørd på afveje, ind på rette spor igen :o)

På forhånd tak
MVH
Tanja
Avatar billede tkreutzfeld Praktikant
24. juli 2006 - 17:19 #1
Er kommet videre - lukker.