Avatar billede kreller1 Nybegynder
23. juli 2006 - 19:25 Der er 3 kommentarer

Ram registreres ikke og skærm er sort

Jeg har lige købt mig et par fint sæt nye ram.

2 x 512 mb noname.

Der står de er lavet til VIA og SiS bundkort chipsets (hvordan tjekker man om man har det?)

Problemet er at når jeg sætter dem i og tænder min com starter skærmen ikke, den forbliver simpelthen sort.

Jeg har prøvet at kun sætte en blok i og skifte mellem de forskellige slots, men med sammen resultat..

HJÆLP!!!

På forhånd tak.'
Kreller
Avatar billede tribalroots Nybegynder
23. juli 2006 - 19:50 #1
Hvis du har en bundkort manual kan du evt. tjekke kompabiliteten deri!
Avatar billede kreller1 Nybegynder
23. juli 2006 - 20:12 #2
Bundkortet er et LanParty bundkort og de er kompitabel med de ram der er købt.. DDR 3200 400 Mhz 64-bit
Avatar billede stiophan Nybegynder
24. juli 2006 - 23:38 #3
Og den kører med de gamle RAM? -

prøv at resette CMOS - tag batteriet ud af bundkortet i et kvarter. så resettes Bios, hvilket kan hjælpe på nogle RAM-fejl