Avatar billede ballan Nybegynder
12. maj 2001 - 19:11 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Kan man.......................................................................................

Hej alle i glade folk.

jeg har et lille spørsmål:

Understytter Win2k 1.5GB Ram

Hilsen Ballan
Avatar billede theartist Nybegynder
12. maj 2001 - 19:13 #1
ja det skulle det gøre, det er mere et spørgsmål om din hardware (motherborard) gør det...
Avatar billede vladimirr Nybegynder
12. maj 2001 - 19:13 #2
Ja, så vidt jeg husker op til 4 gb, eller mere
Men spørgsmålet er så om dit motherboard kan klare det.

//Anders
Avatar billede vladimirr Nybegynder
12. maj 2001 - 19:13 #3
Cool, med et sekunds forskel...
Avatar billede theartist Nybegynder
12. maj 2001 - 19:23 #4
heh :-)
Avatar billede ballan Nybegynder
12. maj 2001 - 20:26 #5
Jeg tror nok at mit bundkort er et:
Via KT-133 med en 900MHz Amd Atlon Thunderbird

Forrasten hvor meget kan man cloke min prosesser
Avatar billede hotpop Novice
12. maj 2001 - 20:36 #6
win2000 kan håndtere 4 Gb virtuel hukommelse og alt det ram dit bundkort kan klare.
din processor kan nok overclockes til ca 1100 MHz.
Avatar billede hotpop Novice
12. maj 2001 - 20:36 #7
virtuel hukommelse er swapfil el. på engelsk: Paging File.
Avatar billede ballan Nybegynder
12. maj 2001 - 20:39 #8
Hvordan over cloker man min proseser
Avatar billede hotpop Novice
12. maj 2001 - 20:42 #9
ballan> hvad er formålet med at overclocke??? der findes alligevel ikke noget der kører bedre/stærkere da du jo har en ret så kraftig maskine nu!
Avatar billede hotpop Novice
12. maj 2001 - 20:43 #10
rettelse: der findes alligevel ikke nogle spil/programmer der kommer til at køre bedre/stærkere da du jo har en ret så kraftig maskine nu!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
12. maj 2001 - 20:44 #11
Avatar billede ballan Nybegynder
12. maj 2001 - 20:48 #12
Rolig nu det var jo bare et spørsmål
Avatar billede ballan Nybegynder
12. maj 2001 - 20:49 #13
Pointene går til hotpop
Avatar billede hotpop Novice
12. maj 2001 - 20:49 #14
ballan> ok det var mit også bare. Takker for point ;-)
Avatar billede halifax Nybegynder
12. maj 2001 - 20:54 #15
hotpop ->\"alt det ram dit bundkort kan klare.\" Det er ikke korrekt. Hvad nu hvis bundkortet kunne klare 8GB Ram?? Det kan systemet/processoren ikke klare. Såfremt man taler om Intel ell AMD 32 bit processorer. De kan som nævnt klare 4 GB = 2^32, mere kan der ikke adresseres i et 32 bit system. I øvrigt har Microsoft for nylig udsendt en advarsel om at w9x har problemer med at klare over 512MB RAM: Læs mere om det her
http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=8375

\"Forrasten hvor meget kan man cloke min prosesser?\"  -  Det kommer jo an på, hvor meget multiplier kan indstilles til på dit bundkort. Hvis f.eks FSB er 100 og multipiler er 9, kører du 900MHz. Sæt multipiler til 12 og du kører 1.2GHz - hvis altså bundkort undrstøtter det og kan indstilles til det + at du skal have åbnet L1 boren på processor.
I øvrigt hedder dit bundkort ikke Via KT-133. Det gør der i mod chipsettet på bundkortet.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. maj 2001 - 20:59 #16
ballan -> nå, du har jo lukket spørgsmålet. Så har du jo åbenbart fundet ud af det, eller hva\'?
Avatar billede hotpop Novice
12. maj 2001 - 21:01 #17
halifax> du sankker om virtuel hukommelse og det er det der er en grænse på med de 4 Gb. Ram er fysisk hukommelse.
Avatar billede hotpop Novice
12. maj 2001 - 21:01 #18
sankker `= snakker
Avatar billede halifax Nybegynder
12. maj 2001 - 21:06 #19
hotpop -> tak det nu roligt og lad tankerne vandre. Altså: hvis der fandtes bundkort og chipset, som understøttede de 4GB, behøvede du ikke swapfilen. Det er jo ligegyldigt om der skal adresseres til svapfil eller til RAM. - Men hvem har 4GB RAM i sin maskine. Måske nok lidt teknisk (eller søgt) men det er da en kendsgerning!
Avatar billede hotpop Novice
12. maj 2001 - 21:09 #20
halifax> enige bliver vi aldrig!
windows (version: ALLE) kan ikke arbejde uden swapfil.
Avatar billede hotpop Novice
12. maj 2001 - 21:09 #21
og jeg stopper nu. gider ikke denne diskussion.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. maj 2001 - 21:14 #22
Jeg gider heller ikke. Men jeg kan ikke lade din bemærkning være den sidste. 32 bit processorer kan adressere 4GB. HVIS bundkort og chipset understøttede det, kunne det hele være i fysisk RAM, og der ville ikke være brug for virtuel RAM.